انواع سرپیچ لامپ

 

سرپیچ لامپ یکی از اجزای اصلی برای اتصال صحیح لامپ به جریان الکتریکی و روشن شدن آن می‌باشد. با توجه به این موضوع که لامپ‌ها در اندازه‌ها و طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند سرپیچ‌ها نیز انواع گوناگونی دارند و در اندازه‌های متفاوت بسته به نوع کاربرد در بازار موجود هستند. در ادامه به معرفی انواع سرپیچ لامپ می‌پردازیم.

انواع سرپیچ لامپ

سرپیچ لامپ سرامیکی

این سرپیچ‌ها از جنس سرامیک هستند و در برابر حرارت و دما مقاوم می‌باشند. معمولا از سرپیچ‌های سرامیکی برای لامپ‌های معمولی استفاده می‌شود.

سرپیچ لامپ ریموت دار

این سرپیچ‌ها کلیدی برای کنترل دارند که می‌توانید به وسیله آن میزان روشنایی لامپ را تنظیم کنید یا از فاصله دور لامپ را خاموش و روشن کنید. معمولا از این سرپیچ‌ها در اتاق خواب استفاده می‌کنند.

سرپیچ لامپ معمولی (سقفی)

سرپیچ‌های سقفی پرکاربردترین نوع سرپیچ لامپ هستند که معمولا در اکثر لامپ‌ها دیده می‌شوند. معمولا برای لامپ‌های معمولی یا لوسترها از سرپیچ سقفی استفاده می‌کنند.

خرید لامپ LED متناسب با ظرفیت مورد نیاز 

سرپیچ لامپ پایه دار

سرپیچ‌های پایه دار بسیار محکم هستند و در دو نوع پلاستیکی و استیل تولید می‌شوند. این سرپیچ‌ها ظاهر زیبایی دارند و به همین دلیل بیشتر در ادارات یا مراکز تجاری استفاده می‌شوند.

سرپیچ لامپ گریف دار

گریف قطعه ای است که به شکل دو پیچ در دو طرف سرپیچ قرار می‌گیرد و بیشتر برای لامپ‌های دیواری کاربرد دارد.

سرپیچ لامپ کلید دار

سرپیچ‌های کلید دار مثل لامپ‌های دارای دوشاخ مستقیم است که روی پایه آن یک کلید روشن و خاموش تعبیه شده است. معمولا برای چراغ خواب از این نوع سرپیچ استفاده می‌شود.

سرپیچ لامپ ادیسونی

علت نام این سرپیچ‌ها اولین تولید آن‌ها توسط شرکت ادیسون بوده است. این سرپیچ‌ها انواع مختلفی با کاربردهای متفاوتی دارند. روی بدنه آن‌ها نام E به نشانه ادیسون حک شده است و برای چراغ قوه، لامپ یخچال و فریزر و … استفاده می‌شود.

سرپیچ لامپ سه قلو

این سرپیچ‌ها برای روشن کردن سه لامپ به طور همزماناستفاده می‌شوند. در واقع مانند یک مبدل یک به سه کار می‌کنند.

سرپیچ لامپ دوشاخه دار

در این نوع سرپیچ‌ها خود سرپیچ دارای دو شاخ برق است و لامپ به آن بسته شده و مستقیما داخل پریز برق قرار می‌گیرد تا روشن شود. از این سرپیچ‌ها نمی‌توان برای لامپ 100 وات استفاده کرد.

سرپیچ لامپ راکورد دار

راکورد یک مهره زردرنگ است که در انتهای سرپیچ قرار می‌گیرد و معمولا برای نصب سرپیچ در چراغ‌های دیواری و لوسترها استفاده می‌گردد.

سرپیچ لامپ شمعی

از این سرپیچ‌ها برای لامپ‌های شمعی برای انواع چراغ خواب و لوسترها استفاده می‌شود. این سرپیچ‌ها بدنه مقاومی‌در برابر دما دارند.

بیشتر بخوانید؛ مقایسه انواع لامپ و ویژگی های آن ها

نتیجه

سرپیچ‌ها عضو مهمی‌برای روشنایی لامپ‌ها هستند که باید متناسب با کاربرد و نوع لامپ مصرفی خریداری شوند. اگر سرپیچ اشتباهی برای لامپی انتخاب کنید احتمال عدم روشن شدن یا سوختن آن وجود دارد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، از سرویس reCAPTCHA Google حریم خصوصی و شرایط استفاده استفاده کنید.

با این شرایط موافق هستید.