تفاوت استابلایزر و ترانس اتوماتیک چیست؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که همواره ذهن خریداران تثبیت کننده ولتاژ را به خود اختصاص می‌دهد اینست که تفاوت استابلایزر و ترانس اتوماتیک چیست؟

برای پاسخ به این که تفاوت استابلایزر و ترانس اتوماتیک چیست؟ در حقیقت باید گفت ترانس‌های اتوماتیک(رله‌ای یا پله‌ای) و استابلایزرهای سرووموتوری دو تکنولوژی برای جبران سازی افت ولتاژ برق شهر هستند.

تفاوت‌های میان استابلایزر و ترانس اتوماتیک

در ترانس‌های اتوماتیک افت ولتاژ از طریق رله‌های تعبیه شده در دستگاه و به صورت پله‌ای اصلاح می‌شود، در این فناوری ولتاژ خروجی روی یک عدد ثابت تثبیت نمی‌شود بلکه در یک بازه مناسب و استاندارد تثبیت می‌شود. عموما بازه این تکنولوژی بین 10 تا 15 ولت است(به طور مثال ولتاژ شما در این تکنولوژی همواره عددی بین 205 تا 235 ولت که ولتاژی استاندارد است قرار دارد). از ویژگی‌های مثبت این تکنولوژی نسبت به تکنولوژی سروو موتوری می‌توان به سرعت سوییچ بالاتر، قیمت مناسب‌تر و هزینه نگهداری و تعمیرات پایین‌تر اشاره کرد. در استابلایزرهای سروو موتوری، اصلاح ولتاژ از طریق یک موتور دی‌سی و سیم پیچ مسی حلقوی صورت می‌گیرد. این تکنولوژی به نسبت رله‌ای به روزتر و با کارایی بیشتری است. از ویژگی‌های مثبت این تکنولوژی نسبت به تکنولوژی رله‌ای می‌توان به راندمان بالاتر، دقت اصلاح ولتاژ بیشتر(بازه ولتاژ در این تکنولوژی 5 ولت است و ولتاژ خروجی در محدوده 215 تا 225 ولت قرار می‌گیرد) اشاره کرد. البته در این میان تکنولوژی جدید و منحصر به فردی توسط پرنیک ارائه شده است که در برخی از تولیدات این شرکت حتی الامکان نقص‌های هر دو تکنولوژی برطرف شده است.

نکات خرید استابلایزر

استابلایزر کاملا با محافظ متفاوت است و برای خرید آن می‌توان نکات زیر را در نظر گرفت:

  •  استابلایزری که خریداری می‌کنید باید قابلیت تنظیم ولتاژ خروجی به دلخواه شما را داشته باشد.
  • باید ترانسی تهیه کنید که توان تحمل ولتاژ ورودی موردنظر در آن در نظر گرفته شده باشد.
  • استابلایزر باید دارای صفحه نمایش دیجیتال باشد و آمپر مصرف و ولتاژ ورودی و خروجی را روی آن نشان دهد.
  • ترانس موردنظر را متناسب با نیاز خود در نوع رومیزی یا دیواری بخرید.
  • به نوع ترانس توجه کنید. ترانس‌ها معمولا در انواع رله‌‌ای و سروو موتوری وجود دارند و هرکدام برای نیازهای خاصی کاربرد دارند.

نکات خرید محافظ

اگر در منطقه‌ای که زندگی می‌کنید که خیلی نوسان ولتاژ وجود ندارد می‌توانید از محافظ برق برای لوازم برقی خود استفاده کنید. قبل از خرید هم توجه به نکات زیر الزامی است:

  • طول کابل یکی از مهمترین مولفه‌ها به هنگام خرید محافظ برق است. اگر محافظ برای چند وسیله استفاده می‌شود باید به هنگام اتصال به برق بدون کشیدگی به تمام وسیله‌ها برسد. 
  • محافظی که برای وسایل برقی به غیر از یخچال خریداری می‌کنید باید دکمه خاموش روشن داشته باشد. تا در مواردی که به آن نیاز ندارید بتوانید آن را خاموش کنید.
  • همیشه محافظ بخرید که تعداد پریزهای آن یک عدد بیشتر از نیاز شما باشد.
  • محافظ برقی خریداری کنید که بدنه باکیفیت و مستحکمی داشته باشد جنس‌هایی که از پلاستیک ABS ساخته شده‌اند و ضدحریق هستند باید اولویت خرید شما باشند.

به طور کلی

اگر قصد دارید از یک تثبیت کننده برای وسایل الکترونیکی عمومی خانه، محل کار یا ویلا و باغ خود استفاده نمایید خود را خیلی درگیر تکنولوژی آن نکنید چون دستگاه‌های عمومی مانند تلویزیون، یخچال فریزر، لباسشویی، ظرفشویی، کولرگازی و… امکان کار با هر دو تکنولوژی مذکور را دارند. بهتر است به جای تکنولوژی دستگاه به آیتم‌های دیگری همچون دامنه اصلاح ولتاژ، گارانتی، برند، توان، کاربری دستگاه و … بیشتر توجه کنید.

در صورت وجود هرگونه ابهام یا نیاز به مشاوره رایگان با شماره 09373178982 یا 02188301025 تماس بگیرید.

73 دیدگاه برای “تفاوت استابلایزر و ترانس اتوماتیک چیست؟

  1. نورحسن پولادی گفته:

    سلام اساتبدمحترم دستگاه فراتل 6کیلوات دارم کنتور خانه ام 32امپرمیباشدگاهی تابستان یازمستان باکوچکترین نوسان قطع میشود الان طوری شده بادکه میادفورا دستگاه قطع میکند رعد وبرق فورا قطع میشود تابستانها بارکمی بیایدپایین و یابالارود فوراقطع میشود درکل اذیت زیادی دارد گاهی وقتها همانطوری قطع میشود وچراق تثبیت روشن نمیشود مجبورمیشویم هی کنتور قطع ووصل کنیم تابرق ما توسط این دستگاه تثبیت شود ممنون راه کارچیست چکارکنیم تادستگاه اذیت نکند

    • معین گفته:

      سلام دوست من دستگاه شما حداکثر 24 آمپر جوابگو هست پیشنهاد میکنم از دستگاه 10کاوا پرنیک فوق دقیق استفاده فرمایید و یا نصف برق مصرفی خود را از این دستگاه خود بگیرید تا نصف زیر بار برود و قطع نشود

  2. نوید گفته:

    با سلام خدمت شما .من یه سوال داشتم خدمت شما تازه با سایتتون اشنا شدم و قصد خرید یه وسیله دارم برای برق کشی به باغ سوالمو مطرح میکنم خواهش میکنم اگر میتونید زود پاسخمو بدین خیلی تشمر و قدردانتون میشم.
    ما یک باغ داریم که قصد تفریحی کردن اونو داریم کل متراز باغ15 هزار متره در خود باغ ما پایه برق فشار قوی هست ولی هنوز برق رسانی نشده به خود باغ ما. باغ های پایین دستی کا تا فاصله 500 متری ترانس خریدن و گذاشتن ترانس ضعیف گذاشتن از این کوچیکا حالا ما می خایم برق بکشیم باید چیکار کنیم از صاحبای باغ های کناریمون هم درخواست همکاری کردیم تا با هم ترانس برق بخریم همکاری نمیکنن حالا بنظر شما ما باید چکار کنیم باید مبلغ بیست میلیون به بالا بدیم تنهایی و ترانس بخریم بصرفس یا نه موتور برق بخریم بنظر شما موتور برق توانایی داره برای باغ تفریحی که قراره مغازه و کلی لامپ روشن بشه. شما چه وسیله ایی رو پیشنهاد میدین؟ من چون زیاد با مسایل برقی اشنایی ندارم که چند وات و کاوا و کیلو وات نیاز دارم
    ممنونم از پاسخگوییتون

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      با توجه به مسافت زیاد شما با تیر برق از نظر صرفه اقتصادی تهیه موتور برق برای شما بهتر خواهد بود. استفاده از ترانس برای چنین مسافتی ممکن است پاسخگو نباشد.

      • نوید گفته:

        منظور من فاصله ما تا اخرین ترانس برق که باغ پایین دستی ما کشیدن 500 متری میشه وگرنه توی خود زمین ما هم پایه برق هست با فاصله تقریبا 100 متری فقط موندیم چکار کنیم به تنهایی ترانس برق بخریم یا موتور برق کدومش بصرفس چون قراره برق زیاد استفاده کنیم لامپو یخچال مغازه اییو چند تا کولر و تلوزیونو و….. ینی موتور برقی هست که جوابگو باشه؟ قیمتاشون چقدر هست ؟ چونکه بقیه با ما همکاری نمیکنن برای خرید ترانس برق بعدا هم که امتیاز ترانس برق از دست دادیم اونا میخوان برق بکشن حالا موتور برق به اندازه کشیدن ترانس برق بصرفه هست از نظر سوخت و کارایی.

  3. علی گفته:

    سلام یه استابیلایزر2000وات قدیمی معروف به بوقی دارم که وقتی برق نوسان میکنه بوق میزنه ایامیتونم برای محافظت ازسایدازش استفاده کنم

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      اگر دستگاه شما مخصوص یخچال و فریزر باشد می‌توانید استفاده کنید، در غیر اینصورت دستگاه شما مربوط سیستم‌های صوتی و تصویری است.

  4. سجاد گفته:

    با سلام
    برای تقویت برق خانگی و روشن کردن همزمان سه کولر که در مجموع حدود ۴۵۰۰۰ هست چه مدل ترانس با چه ظرفیتی پیشنهاد میدین؟ممنون

    • دیجی خرید گفته:

      با سلام
      مشاوره به شما نیازمند آیتم‌های دیگری نیز هست که نیاز به آن‌ها داریم. اما بطور کلی اگر کولرهای شما را معادل دو کولر گازی 24000 در نظر بگیریم شما نیازمند حداقل یک دستگاه ترانس یا استابلایزر 10 کاوا(40آمپر) خواهید بود.

      • ایمان پیری عالم گفته:

        قیمتش چقده؟
        من یک عدد کولر گازی ۲۴۰۰۰هزار دارم ولی برق خونم ۲۰۹ولته که روزها جوابگو نیس بع علت نوسان برق ضعیف اگه این دستگاه و بگیرم مشگلم حل میشه؟بعد قسطی هم موجود هست؟طرف قراردادبا چه ارگان های هستید؟

        • دیجی خرید گفته:

          سلام
          برای کولر گازی 24000 شما نیاز به تثبیت کننده حداقل 5000 ولت آمپر دارید که قیمت و مشخصات را می توانید با مراجعه به دسته ترانس و استابلایزر و زیر دسته مخصوص کولرگازی مشاهده نمایید. ضمنا برق 209 ولت مشکلی برای کولرگازی ایجا نمیکند و ولتاژ کمتر از 190 یا 200 آن را دچار مشکل می کند. سیستم قسطی ما از طریق شرکت ایران رنتر صورت میگیرد که با کلیک برروی فروش اقساطی از نوار بالای سایت شرایط آن را مشاهه نمایید.

  5. Reza گفته:

    سلام،قیمت استابلایزر سارا نسبت به سایر استابلایزرهای دیگه خیلی تفاوت قیمت داره(قیمتش کمتره) ایا استایلایزر ۶۰۰۰kv شرکت سارا میتونه فرکانس ژنراتور رو هم تثبیت کنه ؟ اصلا بدرد ژنراتور میخوره؟ لطفا راهنمایی کنید،می خوام یکی بگیرم ولی این اختلاف قیمت گمراهم میکنه

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      استابلایزرهای رله‌ای سارا از بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات همرده در بازار هستند. برای استفاده جهت ژنراتور هم درصورتی‌که توان و فرکانس ژنراتور در بازه قابل قبول دستگاه باشند جهت استفاده مشکلی وجود نخواهد داشت.

    • معین گفته:

      سلام هیچ دستگاهی بجز اینورتر نمی‌توان فرکانس ژنراتور یا کلا فرکانس ها را تثبیت کند. استابلایزر ها فقط دامنه ی ولتاژ را کنترل می‌کنند و ترانس های جریان هم جریان را.

  6. اشتراک‌ها: تفاوت STB25 و AVR25 فاراتل چیست؟ | فروشگاه اینترنتی دیجی‌خرید

  7. اسماعیل علیپور گفته:

    باسلام .. چون سیستم باغ شهر ما برق خورشیدی است با ۳۰۰۰ وات خروجی مجبوریم وسایل و روشنایی را به حداقل مصرف انتخاب تا بهتر بتونیم از حداکثر انژی که داریم برخوردار شویم و به همین خاطر یخچال ۱۱۰ ولت خریداری کرده و نیازمند به تبدیلی ۲۲۰ به ۱۱۰ ولت هستم حال سوال من اینمورد آیا استابلایزر بخرم یا ترانس دوم اینکه با تغییر دادن یخچال به ۱۱۰ ولت و تبدیل برق از ۲۲۰ به ۱۱۰ مورد نیاز یخچال ایا در مصرف انرژی به صرفه بوده و یا اینکه تاثیری در ان ندارد ؟

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      در خصوص سوال اول اینکه شما می‌تواند از استابلایزر 110 ولت جهت تثبیت ولتاژ استفاده نمایید یا از ترانسفورماتور کاهنده 220 به 110 ولت استفاده کنید. در خصوص کاهش مصرف برق نیز بستگی به نحوه تغییرات دارد میزان مصرف برق شما برابر عدد ولتاژ ضربدر جریان مصرفی است مثلا در حال حاضر 220 ولت در 5 آمپر معادل 1100 وات می‌شود حال اگر با کاهش ولتاژ به 110 ولت میزان آمپر مصرفی 5 آمپر بماند مصرف شما نصف خواهد شد اما اگر جریان مصرفی 10 آمپر بشود در میزان مصرف شما تاثیری نخواهد داشت.

  8. رضا گفته:

    با سلام من یه استابلایزر رله ای گلد استار ۶، کیلووات نصب کردم ولی هر چند وقت یکبار خطای ولتاژ ورودی بالا میزنه در صورتی ک ولتاژ ورودی بسیار کمتر از چیزی هست ک دستگاه نشون میده وبرق و قطع میکنه لطفا راهنمایی کنید با تشکر

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      در صورتیکه دستگاه شما در دوره گارانتی است حتما با فروشنده یا شرکت گارانتی کننده تماس بگیرید. اگر عملکرد عادی دستگاه دچار مشکلی نباشد ممکن است دستگاه فقط نیاز به کالیبره شدن داشته باشد. اما به هر صورت با شرکت مرجع تماس بگیرید.

  9. حسین ل گفته:

    با رض سلام و وقت به خیر
    برای جلوگیری از نویز برق به کامپیوتر، چی و چه مدلی پیشنهاد میکنید؟

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      درصورتیکه کامپیوتر شما خانگی یا اداری معمولی است می‌توانید در بخش ترانس و استابلایزرهای مخصوص کامپیوتر مدل‌های مختلف را مشاهده فرمایید. بهترین و پرفروشترین دستگاه‌های این رده استابلیازر 700 سارا و اس تی بی 2000 فاراتل هستند.

  10. علی گفته:

    با سلام،برای استفاده دستگاه جوش رکتی فایر اینورتر ۲۵۰ امپر ،میشه از ترانس یا استابلایز جهت تقویت برق شهری استفاده کرد؟

  11. وحید گفته:

    سلام من ولتاژ ورودی برای باغ بدون بار ۱۸۰ولت وقتی پمپ روشن میکنم میشه ۱۴۰ولت برای تامین ولت ۲۲۰ چه چیزی پیشنهاد میکنید

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      با توجه به ولتاژ‌ پایین هنگام افزودن بار به شما توصیه می‌گردد درصورتیکه کنتور دارید از اداره برق بخواهید پست برق مربوط به شما را تقویت کند و در صورتیکه کنتور ندارید از کابل با سطح مقطع مناسب استفاده نمایید و پس از افزایش ولتاژ تحت بار به بالای ۱۶۵ ولت بر اساس نیاز خود نسبت به تهیه استابلایزر اقدام کنید.

  12. متقی گفته:

    سلام. دوبار اتفاق افتاد که محافظ های لباسشویی منزل ما، هنگام کار کردن لباسشویی آتش گرفتند و یکبار فیوز منزل پرید. برای اینکه جریان برق مناسبی به لباسشویی برسه و این اتفاق نیوفته، استفاده از چه استبلایزر یا محافظی مناسبه؟
    با تشکر

    • root گفته:

      سلام
      بایستی بررسی گردد آیا محافظ شما استاندارد بوده و دچار این مشکل بوده است یا خیر؟ و آیا این مشکل فقط برای محافظ لباسشویی بوده است یا خیر؟ در صورتیکه مشکل از مدار و برد ماشین لباسشویی نباشد بهترین گزینه برای شما استابلایزر ۳۵۰۰ سارا است.

  13. محمد مظاهری گفته:

    سلام
    ساید سامسونگ ما دراثر نوسان برق بردش سوخت و تعمیر شد
    برای محافظت از ساید چه پیشنهادی دارید؟

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      شما می‌توانید در بخش استابلایزرها و ترانس‌های مخصوص یخچال و فریزر مدل‌های مختلف را مشاهده بفرمایید یا با شماره 02188301025 تماس بگیرید.

  14. امید گفته:

    سلام
    بعلت برق ضعیف، میخواهم با کمک استابلایزر،پمپ شناور روشن کنم ،فروشنده ای به من پیشنهاد استابلایزر دستی ۱۰k پیشنهاد داده است،آیا پیشنهاد بهتری دارید؟

  15. رضا گفته:

    برای یک واحد تجاری 50-60 متری با کنتور تکفاز 32 آمپر دارای یک کولر 24000، پکیج شوفاژ و تعدادی چراغ پر مصرف و لوازم برقی اداری، 1) چه استابلایزری رو پیشنهاد میکنید؟ 2) بین خرید استابلایزر 8000 سارا و 8000 فاراتل، کدوم رو توصیه میکنید؟

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      بهتر هست یکبار میزان مصرف همزمان دستگاه‌ها رو بصورت دستی محاسبه کنید و ببینید آیا در محدوده زیر 28 آمپر قرا می‌گیرد یا خیر؟ در اینصورت دستگاه 8000 مناسب شماست و در غیر اینصورت دستگاه‌های 10 و 12 کاوا را پیشنهاد می‌کنیم. هرکدام از برندهای ذکر شده دارای مزایای خود هستند که جهت اطلاع از آن‌ها بهتر است با کارشناسان ما با شماره 02188301025 تماس بگیرید.

  16. رضا گفته:

    سلام
    خسته نباشید
    من یک دستگاه استابلایزر میخواستم با شرایط زیر
    یک موتور برق داریم که حدود 10 باند 400 واتی بهش وصل میکنیم
    یک میکسر + 3 عدد آمپلی فایر یاماها
    پیشنهاد شما راجع به این شرایط چیه؟
    چه مدلی از استابلایزرها پیشنهاد میکنید
    ممنون اگر راهنمایی کنید

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      برای این مورد نیاز به تماس تلفنی هست. اما در صورتیکه برق شما از موتور برق تامین می‌شود و حداکثر توان آن 4000 وات است، شما نیاز به تثبیت کننده ای با توان 6000 ولت آمپر دارید. توجه بفرمایید تثبیت کننده باید بتواند فرکانس مولد برق را پاسخگو باشد.

  17. مرتضی گفته:

    سلام
    ایا از این دستگاه میتونیم برا دستگاهایی که برق 110 ولت میخوان استفاده کنیم. یعنی برق 220 رو هم به 110 تبدیل میکنه یا باید چیز دیگه ای بخریم.

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      برای تبدیل برق 220 به 110 ولت می‌توانید به بخش مبدل‌های 220 به 110 مراجعه بفرمایید. البته برخی از استابلایزرهای سرووموتوری نیز دارای خروجی 110 ولت هستن که به دلیل تثبیت کننده بودن قیمت به مراتب بالاتری دارند.

  18. محمد گفته:

    سلام
    میخواستم بدونم برای ورودی واحد مسکونی که شامل یه کولر گازی ۲۴۰۰۰ویخچال ساید ماشین ظرفشویی ماشین لباسشویی تلویزیون سیستم سرمایش و گرمایش فن کویل هستش
    پیشنهاد شما برای خرید استابلایزر چیه مدل و برندی هستش
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      با توجه به موارد ذکر شده حداقل دستگاه مورد نیاز دستگاه‌های ۸۰۰۰ ولت آمپر یا ۳۲ آمپر هستند. در خصوص برند نیست آیتم‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید در مشاوره رایگان ما با مزایا و معایب هر برند بیشتر آشنا شده و تصمیم دقیقتری بگیرید.

  19. ساسان گفته:

    با سلام .برق خونه ما یه مشکل داره که شبها ولتاژ میره روی 255 ولت و محافظها رو خاموش میکنه .میشه راهنمایی بفرمایید چه وسیله ای باید بگیرم که ولتاژو کاهش بده که محافظ ها خاموش نشن.اینطور که مشخصه استابلایزر هم بالای 245 خاموش میکنه.

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      شما نیاز به استابلایزری دارید که ولتاژ ورودی وسیعی را پشتیبانی کند که در برخی مدل های توان بالا این ویژگی وجود دارد.

    • حسن گفته:

      این ولتاژ خارج از محدوده استاندارد شبکه های توزیع فشار ضعیف بوده و شما بامیتونید با برقراری تماس با شماره 121 این موضوع رو اطلاع رسانی کنید. به احتمال بسیار بالا شما در فاصله نزدیک به ترانسفورماتور برق شهری و همچنین پست فشار قوی قرار دارید و مسئولان شبکه در تابستان برای جبران ضعف ولتاژ مشترکین انتهای مسیر، تپ ترانسفورماتور را کاهش داده اند تا ولتاژ خروجی افزایش پیدا کند. حال که زمستان شده فراموش کرده اند تا تپ را به حالت اولیه برگردانند.

  20. بهروز گفته:

    با سلام
    من تصمیم دارم بعداز اینورتر شبه سینوسی ترانس یا استابلایزر مناسب قرار بدم امکانش هست راهنمایی بفرمایید
    باتشکر

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      این موضوع نیازمند این هست که بدانیم از چه اینورتر با چه توانی و برای چه مصرف کننده‌ای می‌خواهید استفاده نمایید.

  21. ستار گفته:

    سلام.
    کنتور خانه ما 3 فاز 25 آمپر است. یک کولر 30 هزار پیستونی و یک 12 هزار هم داریم استفاده میکنیم. چه استابلایزری باید استفاده کنم؟

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      اگر بار بطور متوازن برروی فازها تقسیم شده است و مشکل پرش فیوز(درصورتیکه فویز سالم است) ندارید، میتوانید از ترانس یا استابلایزر سه فاز 20 کاوا استفاده نمایید.

  22. طباطبائی گفته:

    سلام و خسته نباشید
    برای تجهیزات مطب دندانپزشکی(دستگاه رادیولوژیو یونیت و کمپرسور و چند دستگاه دیگر) استابلایزر خوبه یا ترانس؟ممنون میشم راهنمائی بفرمایید

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      برای دستگاه‌های حساس پزشکی و دندانپزشکی توصیه به استفاده از تثبیت کننده‌هایی با دقت بیشتر هست و الزاما نام ترانس یا استابلایزر نمی‌تواند تعیین کننده باشد. جهت راهنمایی بهتر می توانید با بخش فروش تماس بگیرید.

  23. سید محمد گفته:

    سلام. ممنون از سایت خوبتان. برق منزل ما دارای نوسان است به طوری که عصرها چراغ ها کم نور و پر نور می شوند. برای وسایل خانگی و ۱ کولر گازی ۳۰۰۰۰ چه وسیله ای را پیشنهاد می دهید. ممنون

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      سپاس از لطف شما، اگر واحد شما آپارتمان هست و کولرگازی شما اینورتر نیست می‌توانید از ترانس‌های اتوماتیک یا استابلایزرهایی با توان 10 کاوا یا 12 کاوا استفاده نمایید.

  24. سعید گفته:

    سلام.برای کفکش دو اینچی باغ که مصرفش ۹ آمپر هست.از چه استابلایزر یا ترانسی استفاده کنم.؟ اضافه کنم که برق باغ موقع روشن شدن کفکش از ۲۰۵ ولت به حدود ۱۹۰ افت میکنه.

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      این موضوع کاملا بستگی به جریان استارت دارد. برای اطمینان بسیار بالا دستگاه 6000 توصیه می‌شود اما اگر جریان استارت کمتر باشد می‌توان از دستگاه‌های توان کمتر هم استفاده کرد. ضمن اینکه نفرمودید این افت ولتاژ لحظه‌ای است یا ممتد؟

  25. بهروز گفته:

    سلام
    آیا دستگاهی در بازار هست که بتوان از برق موتور برق برای ترانس های استاپلایزر استفاده کرد تا خروجی برق مطمئن تری داشت؟
    چون فرکانس موتوربرق ها قدری تغییر میکنه و مثلا نور لامپ های رشته ای کم و زیاد میشه

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      بله درصورتیکه فرکانس خروجی موتور برق با فرکانس ورودی استابلایزر برابر باشد.

  26. رضا گفته:

    سلام. از اینکه به سوالهای مردم با حسن نیت جواب میدین متشکرم. برای یک منزل که دچار نوسان برق و احتمالا افت ولتاژ به دلیل طولانی بودن مسیر کابل هستش و بجز روشنایی و لوازم صوتی تصویری، 2تا یخچال و 1 کولر آبی و بخاری برقی و یک کفکش 2اینچی استخر و پمپ آب 1.5 اینچ داره آیا ترانس 6000 اتوماتیک که 3مرحله تقویت 15ولتی داشته باشه کفایت میکنه؟ موجود دارم ولی نمیدونم پاسخگو هست وصل کنم به ورودی برق منزل یا نه؟ البته تاحالا هیچکدوم از وسایل نسوختن ولی خب مشخصه مشکل برق داریم. ممنونم

    • دیجی خرید گفته:

      با سلام با توجه به موارد ذکر شده به نظر نمیرسه دستگاه 6000 برای کل مصرف مورد نیاز پاسخگوی شما باشه بلکه برای چند دستگاه محدود قابل استفاده هست، ضمن اینکه کابل این مسیر هم بایستی بر مبنای میزان آمپر مصرفی همخوانی داشته باشه و بیش از اندازه ضعیف نباشه.

  27. میثم گفته:

    سلام خسته نباشید
    ببخشید خونه باغ ما کنتور برقش سر ورودی باغه و حدودا صد متر کابل ۴ اومده تا خونه.و احتمالا به علت مسافت زیاد کابل و به گفته شورای محل ضعیف بودن برق خود روستا کولر گازی ما وقتی که اتومات میزنه برق کل خونه رو میکشه و قطع میکنه.میخواستم ببینم این مشکل من با استابلایزر حل میشه اگر اره چی بگیرم که موقع استفاده از کولر مشکلی پیش نیاد.اینم‌بگم که ولتاژ برق خونه موقع استفاده از کولر در حالت عادی تقریبا بین ۱۹۰ تا ۲۱۰ هستش اما به محض اتونات تا ۱۳۹ میاد پایین

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      ببینید بر اساس جدول استاندارد با کابل 4 در طول 100 متر در بهترین شرایط شما بین 15 تا 20 آمپر می تونید مصرف داشته باشید. با توجه به اختلاف فاحش ولتاژ بین حالت عادی و استارت کولر ابتدا بهتر هست کابل رو بررسی و در صورت نیاز کابل قویتر تهیه کنید و بعد اگر مشکلی از بابت افت ولتاژ بود اقدام به تهیه استابلایزر کنید. در حال حاضر و به فرض ضعیف بودن کابل استابلایزر مشکل شمارو حل نخواهد کرد.

  28. وحید شریعت گفته:

    سلام به نظر شما
    برای کولر ۳۰ هزار
    پمپ کفکش
    یخچال
    و سایر مصرف ها
    ترانس بگیرم یا استابلایزر

    چند کاوا باشد

    برق باغ ۲۱۰ تا ۲۱۸ است
    و وقتی کولر میزنم تا ۱۵۰ پایین میاد

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      بطور کلی اگر ولتاژ ورودی شما استاندارد است و این افت شدید ممکن است مربوط به غیر استاندارد بودن مسیر یا مشکل در سیم کشی داخلی باشد. ترانس و استابلایزر عملا یک دستگاه هستند و با توجه به مصرف شما حداقل دستگاه 12000 مورد نیاز است.

  29. میثم گفته:

    سلام خسته نباشید ،من برق واحدمون نوسان داشت از ۲۲۰ تا ۲۰۰ بالا پایین میشد ،یه استابلایزر فارا ۷۲۰۰ تهیه کردم گذاشتم سر کنتور ساختمان ولی در خروجی استابلایزر هم همون نوسان وجود دارد ،آیا نباید برق ۲۲۰ ولت ثابت از خروجی استابلایزر داشته باشیم ؟
    میخواستم بدونم استابلایزر مشکل داره یا درست داره عمل میکنه ،ممنون .

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      استابلایزرهای رله‌ای یا ترانس‌های اتوماتیک خروجی 220 ولت با تلورانس حدود 15 ولت دارند و خروجی در این محدوده استاندارد است. در صورتیکه خروجی شما خارج از این محدوده باشد دستگاه دچار مشکل است.

  30. علی گفته:

    درود
    طول کابل 450 متر زمینی جنس آلومنیومی ، ولتاژ 195 تا 235 حداکثر چند آمپر میتوان استفاده کرد؟ الان فیوز 12 گذاشتم. آیا با ترانس استابیلایزر میتونم تا 25 آمپز استفاده کنم؟

  31. ش گفته:

    سلام یه خونه ویلایی با دو کولر گازی ۱۲۰۰۰ و یک کولرگازی ۲۴۰۰۰ و یخچال و تلوزیون و برق های محوطه و پمپ آب مصرف های روزمره در تابستان هست که یک ترانس ۱۲۰۰۰ خریداری کردم ولی جوابگو نیست و وقتی کولر ها روشنه شیر آب که باز میشه کلا ترانس قاطی میکنه و کنتور فروزش میپره شما چه راه حلی دارید ؟

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      در وهله اول فیوز کنتور رو تقویت کنید در صورتیکه همچنان مشکل پابرجا بود کارشناس برقکار ببرید از نزدیک بررسی کنه سیم کشی رو و میزان مصرف واقعی رو.

  32. هداوندسوری گفته:

    سلام ی کامپیوتر خریدم که کارت گرافیک و در کل مصرف بالایی داره بعضی اوقات که وسیله ی دیگه ای روشن میکنیم تو خونه صفحه ش میره و میاد .من اگه از ترانس برای این وسیله استفاده کنم درست میشه ؟

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      اگر مشکل شما مربوط به نوسان برق باشد بله، البته به توان مصرفی توجه داشته باشید

  33. reza گفته:

    سلام
    برق ویلای من از داخل شهرک تامین میشود و کنتور نداریم(برق شهری نیست و برق روستاییه) و گاها افت ولتاژ تا 110 ولت هم میرسد . بنظر شما استابلایزر بهم کمک میکنه تا این موضوع باعث صدمه به وسایل برقیم نشه ؟

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      در صورتیکه کابل ورودی بر اساس میزان مصرف باشد می‌شود با تهیه استابلایزری که 110 ولت را هم پوشش دهد تا حد زیادی مشکل را بر طرف نمود.

  34. Fereshteh گفته:

    سلام
    برق خونه ماو بقیه همسایه ها و این منطقه هم به علت کافی نبودن ترانس خیلی ضعیفه و نوسان شدیدی داریم کنتوربرق هم اداره برق هنوز نداده تو فصل گرما محافظ های یخچال و تلویزیون همش خاموش میشن میخواستم بدونم مشکل من با نصب استابلایزر حل میشه یا خیر؟!

    • salehi99 گفته:

      سلام
      نیازمند اطلاعات بیشتری از وضعیت شما هستیم، اما بطور کلی اگر افت ولتاژ شما ناشی از کابل کشی ضعیف نباشد، مشکل افت ولتاژ از طریق ترانس یا استابلایزر قابل برطرف شدن می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *