راهنمای خرید استابلایزر برای یخچال فریزر

همانطور که می‌دانید وسایل الکتریکی برای کارکرد مناسب نیاز به ولتاژ تثبیت شده برق شهر دارند. به همین دلیل لازم دانستیم که راهنمای خرید استابلایزر برای یخچال فریزر را براساس اطلاعات تجربی خود دراختیار شما قراردهیم. اگر اطلاعات بیشتری در مورد استابلایزر و کاربرد و هدف آن می‌خواهید به مقاله استابلایزر چیست مراجعه کنید.

چرا به استابلایزر احتیاج داریم؟

یکی از وسایل نسبتا حساس نسبت به نوسانات برق شهر که تقریبا در تمامی خانه‌ها وجود دارد، یخچال فریزر است. موتور و کمپرسور انواع یخچال و فریزر فارغ از ایرانی یا خارجی بودن، نو یا قدیمی بودن، کم‌مصرف یا پرمصرف بودن باز هم در برابر نوسانات برق حساس هستند. با توجه به گران بودن هزینه تعمیرات موتور و کمپرسور انواع یخچال‌ها و از طرفی زیر بار نرفتن شرکت‌های گارانتی کننده آن‌ها در قبال دستگاه‌های غیر متصل به تثبیت کننده‌ها استفاده از ترانس اتوماتیک یا استابلایزر برای یخچال و فریزر ضروری است. دستگاه‌های ترانس اتوماتیک(استابلایزر رله‌ای) یا استابلایزر(سرووموتوری) علاوه بر تثبیت ولتاژ برق شهر در محدوده مشخص و استاندارد، باعث افزایش راندمان و کاهش استهلاک و در نتیجه افزایش عمر یخچال و فریزر می‌شوند. حال سوال اینست که برای یخچال و فریزر خود چه استابلایزر یا ترانسی تهیه کنیم. از آنجایی که اکثر یخچال و فریزرهای خانگی تولید شده در دهه اخیر مصرف برقی حدود 1000 تا 1500 ولت آمپر دارند(البته میزان مصرف هر دستگاه با دستگاه دیگر متفاوت است) پس به لحاظ توانی استابلایزر یا ترانس‌هایی با توان 1500 تا 2500 بدین منظور توصیه می‌شود.

جهت خرید استابلایزر(ترانس اتوماتیک) مخصوص یخچال فریزر اینجا کلیک کنید.

نکات مهمی که در مورد استابلایزر یخچال باید بدانید

موضوع مهم دیگر پس از توجه به توان مصرفی، بحث زمان تاخیر دستگاه است.

بر اساس ساختار طراحی یخچال و فریزر‌ها جهت محافظت از کمپرسور آن‌ها نیاز است که حتما محافظ، ترانس یا استابلایزرهای متصل به یخچال و فریزر حداقل 3 دقیقه(180 ثانیه) تاخیر در برقراری جریان ناشی از قطع یا افت ولتاژ برق ورودی باشند. در صورتیکه این زمان برقراری جریان رعایت نشود می‌تواند منجر به آسیب شدید به یخچال و فریزر شود.

موضوع آخر که شاید به اهمیت دو مورد فوق نباشد بازه ولتاژ ورودی برق شهر است.

بیشتر بخوانید؛ تفاوت محافظ با ترانس اتوماتیک و یا استابلایزر چیست؟

در صورتی که ولتاژ ورودی شما بین 180 تا 240 باشد نگرانی چندانی بابت انتخاب تثبیت کننده نخواهید داشت، اما اگر ولتاژ ورودی شما کمتر یا بیشتر از مقدار ذکر شده است حتما هنگام خرید استابلایزر برای یخچال فریزر به مشخصات فنی آن و خصوصا ولتاژ ورودی دقت کنید.

مهم‌ترین ویژگی‌های استابلایزر

مهم‌ترین ویژگی‌هایی که هنگام خرید استابلایزر بایدجستجو کنیم، قابلیت نصب دیواری، دارای نشانگر وضعیت و اتوماتیک بودن هستند.
قابلیت نصب دیواری
چندان ایمن نیست اگر بخواهیم استابلایزر را روی زمین یا کابینت قرار دهیم، زیرا ممکن است رطوب به آن نفوذ کند. باید این دستگاه از قابلیت نصب روی دیوار، سکو یا دیگر مکان‌های امن برخوردار باشد. استابلایزر وسیله الکتریکی است و در معرض آسیب‌های خطرآفرین ناشی از ضربه‌ها، تغییرات حرارت، آتش‌سوزی و غیره قرار می‌گیرد. بنابراین نحوه نصب تثبیت‌کننده بسیار اهمیت خواهد داشت.
نشانگر وضعیت
در همه تثبیت‌کننده‌ها، نوعی تجهیزات برای نمایش عملکرد دستگاه تعبیه شده است. برخی به چراغ معمولی در رنگ‌های مختلف مجهز هستند(نمایشگر آنالوگ) و روی برخی انواع آن، نمایشگر LED نصب می‌کنند. شماری نیز مانتیورهای کاملی دارند که همه جزئیات فنی عملکرد دستگاه را نشان می‌دهد. در هرصورت هریک از این موارد به زبان خود وضعیت برق ورودی و خروجی و دستگاه را به شما نشان می‌دهند.
اتوماتیک و دیجیتالی بودن
خرید استابلایزر نوع دیجیتالی، مزایای فراوانی را به‌همراه دارد. مهم‌تر از همه، اتصال آن به یخچال‌های مدرن، ساده‌تر و سریع‌تر خواهد بود. بدین ترتیب، زمان و هزینه نصب را پایین می‌آوریم.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان دیجی خرید با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۳۰۱۰۲۵ یا ۰۹۳۷۳۱۷۸۹۸۲ تماس بگیرید.

 

 


مقالات مرتبط

چگونه از وسایل برقی دربرابر نوسان ولتاژ محافظت کنیم؟

استابلایزر ایرانی یا خارجی؟

راهنمای خرید ترانس برای واحد مسکونی کم مصرف

لیست قیمت فاراتل و سارا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، از سرویس reCAPTCHA Google حریم خصوصی و شرایط استفاده استفاده کنید.

با این شرایط موافق هستید.