سوالات متداول در خصوص ترانس و استابلایزر

لطفا در صورتیکه در خصوص محافظ، ترانس و استابلایزر سوالی دارید در ادامه همراه ما باشید.

س: استابلایزر چیست؟

پ: نوسان و افت ولتاژ ورودی(کمتر یا بیشتر از ۲۲۰ ولت) می‌تواند منجر به آسیب به قسمت‌هایی همچون موتور، کمپرسور، پاور یا… دستگاه‌های الکترونیکی گردد. به همین منظور برای حفاظت از لوازم برقی به‌ویژه یخچال، تلوزیون، تجهیزات اداری، تجهیزات پزشکی، سیستم‌های روشنایی و سیستم‌های ایمنی، کولر گازی، ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی، سیستم‌های صوتی-تصویری و کامپیوتر توصیه می‌شود از استابلایزر استفاده نمود.  

س: استابلایزرها چند نوع هستند؟ و تفاوت آن با ترانس‌های اتوماتیک چیست؟

پ: استابلایزرها به لحاظ فنی به دو نوع رله‌ای(ترانس اتوماتیک) و سرو موتوری تقسیم می‌شوند. الف) استابلایزر رله‌ای، یا ترانس اتوماتیک با استفاده از رله‌هایی که سرهای خروجی سیم پیچ‌ها را متناسب با ولتاژ برق شهر تعیین می‌کند ، ولتاژ برق را به صورت پله‌ای اصلاح می‌کند. پس در حقیقت ترانس اتوماتیک یک تکنولوژی منحصربه‌فرد در ساخت استابلایزر است. ب) استابلایزر سرو موتوری، تکنولوژی در این مدل به صورت حلقوی بوده . یعنی به جای رله ، تغییرات ولتاژ برق شهر با استفاده از  یک به اصطلاح جاروبک اصلاح می‌گردد .  

س: آیا استابلایزرها یا ترانس‌های اتوماتیک فرکانس برق را نیز اصلاح می‌کنند؟

پ: هیچ یک از دو تکنولوژی رله‌ای و سرو موتوری کنترلی بر تغییرات فرکانس برق شهر و یا اصلاح آن ندارند.  

س: تفاوت استابلایزرها با محافظ چیست؟

پ: دستگاه‌های محافظ، بر اساس ماهیت خود تنها به‌هنگام بالا و یا پائین بودن ولتاژ برق شهر از حدتعریف شده(معمولا ۱۸۰ تا ۲۴۵ ولت) جریان برق را قطع می‌نمایند و در بازه مذکور ولتاژ و نوسان آن‌را بدون هیچ تغییری به مصرف کننده منتقل می‌کنند و همچنین دارای یک مدار تاخیر جهت وصل مجدد برق شهر با زمان معین می‌باشند که این سیستم به دلیل ابتدایی بودن و عدم پوشش نوسان ولتاژ محافظ مطمئن و کاملی برای دستگاه‌های مصرف کننده حساس نیست.  

س: آیا استفاده از استابلایزرها اثری برروی مصرف میزان برق دارد؟

پ: افت و نوسان ولتاژ برق شهر باعث اختلال در عملکرد دستگاه‌ها می‌شود. راندمان دستگاه‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد که باعث افزایش تلفات انرژی و در نهایت باعث مصرف زیاد می‌شود. طبق نظر کارشناسان، در بعضی از مواقع این افزایش تا ۲۵٪ نیز می‌رسد.  

س: برای اینکه بدانیم به چه دستگاهی نیاز داریم بایستی چه اطلاعاتی داشته باشیم؟

پ: برای اینکه بدانید چه دستگاهی مورد نیاز شماست، اصلی ترین مورد میزان مصرف دستگاه شما بر حسب آمپر یا ولت آمپر یا وات است که عموما برروی خود دستگاه یا جعبه آن نوشته شده است. در صورتیکه دستگاه شما مانند یخچال فریزر خانگی، تلویزیون و ماشین لباسشویی و ظرفشویی روتین است، به ترتیب دستگاه‌‌های ۲۰۰۰، ۷۰۰ و ۳۵۰۰ ولت آمپر برای شما مناسب است. برای سایر دستگاه‌ها با کارشناسان ما تماس بگیرید.  

س: چه استابلایزر یا ترانسی برای محافظت از برق کل منزل پیشنهاد می‌کنید؟ 

پ: در صورتیکه منزل شما فاقد کولرگازی و لوازم منزل شما متعارف(ماشین لباسشویی، ظرفشویی، ماکروویو، یخچال فریزر، جاروبرقی، تلویزیون) باشد، دستگاه‌های ۲۵ آمپر یا ۶۰۰۰ ولت آمپر برای منزل یا ویلای شما مناسب است. البته در هنگام استفاده از لوازم برقی پر مصرف مانند جاروبرقی، اتو، ماشین ظرفشویی و… بایستی اصطلاحا همزمانی رعایت شود یعنی از وسایل پر مصرف بصورت همزمان استفاده نشود. درصورتیکه منزل شما دارای کولرگازی تا ۲۴۰۰۰ بی‌تی‌یو(و در صورتیکه کولرگازی شما فوق کم مصرف است تا ۳۰۰۰۰ بی‌تی‌یو) باشد شما می‌توانید با رعایت همزمانی(عدم استفاده از وسایل پرمصرف بصورت همزمان) از دستگاه‌های ۳۲ آمپر یا ۸۰۰۰ ولت‌آمپر برای منزل یا ویلای خود استفاده کنید. 

س: برای لوازم صوتی تصویری چه ترانسی مناسب است؟

پ: برای انواع لوازم صوتی و تصویری منزل مثل تلویزیون و کامپیوتر می‌توان از استابلایزر اتوماتیک 700 ولت آمپر به بالای مخصوص صوتی تصویری استفاده کرد.

س: چه ترانسی برای فریزر و یخچال بهتر است؟

پ: مدل‌های استابلایزر با توان 2000 ولت آمپر به بالا برای فریزر و یخچال مناسب‌تر به نظر می‌رسد. اگر در مناطقی که کاهش ولتاژ دارند زندگی می‌کنید مدل‌های ساده ترانس مناسب‌تر هستند. ولی در مناطقی که ولتاژ گاهی بالای 220 ولت و گاهی پایین‌تر از آن(200) در نوسان است، استابلایزرهای فول اتوماتیک(دارای کاهنده) توصیه می‌شوند‌.

س: برای استفاده از لباسشویی و ظرفشویی چه ترانسی توصیه می‌شود؟

پ: برای لباسشویی و ظرفشویی بهتر است از استابلایزر 3000 ولت آمپر به بالا استفاده کنید. در مناطق با نوسان بالای برق ترانس فول اتوماتیک و در مناطقی که ولتاژ فقط کاهشی است، مدل ساده گزینه ایده‌آلی خواهد بود.

س: بهترین ترانس برای مصرف کل خانه و کولر گازی کدام است؟

پ: اگر در خانه از کولر گازی استفاده می‌کنید، برای کل منزل بهتر است ترانسی بخرید که حداقل 8000 ولت آمپر توان داشته باشد. در این صورت دیگر نیازی به خرید ترانس برای همه وسایل نخواهد بود.

 در صورت وجود هرگونه سوال یا نیاز به مشاوره رایگان با 02188301025 یا 09373178982 تماس بگیرید.

185 دیدگاه برای “سوالات متداول در خصوص ترانس و استابلایزر

  1. اشتراک‌ها: پرسش‌های متداول در خصوص ترانس، استابلایزر، محافظ، یوپی‌اس و اینورتر | فروشگاه اینترنتی دیجی‌خرید عرضه تخصصی انواع ترانس یوپی‌اس اینورتر

  2. مهران گفته:

    با سلام من دنبال یه باطری خورشیدی هستم که بتونه همزمان در حدود ۲۰ عددلامپ ۵۰ واتی به همراه یخچال رو همیشه و بعضی مواقع تلوزیون رو به اندازه لازم روشن نگه داره چی پیشنهاد میکنین و اینم بگم منطقه ما نسبتا گرمسیر هستش ممنون میشم راهنماییم کنین و اینکه از لحا ظ قیمتی هم پایین ولی باکیفیت باشه

      • دیجی خرید گفته:

        سلام
        ترانس و استابلایزر جهت تثبیت برق ورودی شهر استفاده می‌شوند و مولد برق نیستند که با باتری کار کنند.

  3. aryanmusic94 گفته:

    سلام خسته نباشید میگم به دیجی خرید واقعا مطمعن خرید کنید من سال گذشته خرید کردم خیلی خیلی راضی هستم

  4. محمد تقی دلشاد گفته:

    من یک بنل میخواهم برای باغ کل فصل ت بهاروتابسان لاازم دارم من راهنمای کنید متشکرم

  5. سید مهدی گفته:

    با عرض سلا و خسته نباشید من یک ترانس ۶ کیلو وات فاراتل دارم که روی ان نوشته بدو چشمک ولی همیشه لامپ های خانه چشمک میزنه و صدای رله های دستگاه شنیده میشود ولی وقتی ترانس را از مدار خارج میکنم نوسانی در برق و لامپها مشاهده نمیشود به نظر شما این دستگاه ایراد دارد یا طراحی ان اینطوری است؟ در صورتی که ایراد دارد راهنمایی کنید چه قسمتی باید تعویض شود؟ایا میتوان برد و رله ها را خارج کرد و برد استالایزر در ان وصل نمود و به این ترتیب دستگاه را بروز کرد و مشکل ان را حل کرد به نظر شما چقدر هزینه دارد با تشکر منتظر پاسختان هستم؟

    • دیجی خرید گفته:

      با سلام
      طبق اطلاعات شما ظاهرا دستگاه دارای ایراد است، جهت رفع مشکل بایستی با بخش خدمات پس از فروش فاراتل تماس بگیرید.

        • دیجی خرید گفته:

          سلام در صورتیکه نهایت مصرف دستگاه شما کمتر از 1100 الی 1200 وات باشد قابل استفاده است. اما بطور کلی این دستگاه بیشتر برای یخچال فریزر معمول مناسب است و برای این منظور طراحی شده است.

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      شما می‌توانید در بخش مربوط به ترانس و استابلایزرهای مخصوص یخچال فریزر محصولات مربوطه را مشاهده نمایید اما بر مبنای تجربه، دستگاه‌‌های 2000 پرنیک، 2500 سارا(باکاهنده) AVR40 و Digipower6 فاراتل از بهترین گزینه‌های موجود هستند.

  6. شیرین گفته:

    سلام
    خسته نباشید دستگاه من دچار مشکل شده شماره نمایندگی پس از فروششو جای پیدا نمیکنم

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      برند کالای خود را اعلام بفرمایید یا با شماره فروشگاه ما 02188301025 تماس بگیرید.

  7. سعید گفته:

    سلام منظوراز کپن تخفیف موقع خریدکالاچیست چطورمیتونم این کددریافت کنم وبرای مصرف کل خونه استابلایزر ۷۲۰۰وات فارا مناسب هست یانه ولی بدون کولرگازی ویه موردی دیگه میخاستم بگم قیمت همین ترانس ۷۲۰۰وات فارا من درسایت ایسام دیدم زده بود۸۲۰۰۰۰هزارتومان مشکلی دراین موردوجودنداره باقیمت بیشتربه فروش میرسونندولی درسایت دیجی خریداینطورنیست شایددربقیه استابلایزرها ممکنه اینطورباشه که هیچ هماهنگی قیمت درایسام وجودنداره وچطورممکنه اینقدراختلاف قیمت داشته باشه ان هم میگه دستگاه نوواکبنده من تنهاسایت معتبرمیشناسم همین سایت دیجی خریدهست

  8. حاتمپور 09139156018 گفته:

    با سلام و خسته نباشید بابت سایت خوبتون ما برای یک شرکت که به تازگی برق اون دوفاز شده و تمام وسایل اون سوخته یک دستگاه محافظ در مقابل دو فاز شدن و اضافه ولتاژ و کاهش ولتاژ که یک خروجی کاملا 220 بده میخواستیم برقی ها دستگاه کنترل فاز و بعد از اون استابلیزر را پیشنهاد کردند می خواستم از شما بپرسم استابلیزر از دوفاز شدن جلوگیری میکنه یا نه و اگه این دو دستگاه یا یکی را بخواهیم چند وات اون را پیشنهاد می کنید در ضمن کولر گازی هم داریم و فیوز کنتورمون 25 آمپر هست متشکرم

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      جهت راهنمایی شما نیاز به اطلاعات بیشتری داریم. اما به هر صورت طبق اطلاعات ارائه شده شما، در صورتیکه کولرگازی شما 24000 یا کمتر باشد شما می‌توانید از دستگاه 8000 ولت آمپر(32 آمپر) استفاده نمایید. از آنجایی که ورودی تثبیت‌کننده‌ها حدودا در بازه 150-250 ولت و خروجی آن‌ها 210-230 ولت است و برق دوفاز ولتاژی بالاتر از 280 ولت دارد هنگام افزایش ولتاژ به بیش از 250 ولت ترانس جریان خروجی را قطع می‌کند.

  9. بهروز بستگانی گفته:

    سلام برای پیانو دیجیتال چه دستگاهی بخرم که خیالم بابت نوسانات برق راحت باشه ؟

  10. سیامک گفته:

    سلام
    اگه استابلایزر نصب کنیم باز هم به چندراهی های محافظ دار برای وسایل خانه نیاز داریم یا نه ؟

  11. mostafa گفته:

    با سلام و خسته نباشید، یه سوال دارم که از چند تا للکتریکی پرسیدم نتونستن راهنماییم کنن، من میخواستم صفحه صوتی( زنگ درب خانه) را درست کنم بعد متوجه شدم که وقتی خروجی ترانس که برق 12 ولت است را به مدار زنگ وصل می کنم لامپ روی ترانس قطع میشه بعد وقتی به یه لامپ وصل میکنم مثلا لامپ ماشین، روشن میشه و ترانس مشکلی نداره کل مدار زنگ(صفحه صوتی ) رو عوض کردم باز مشکل بر طرف نشد حتی سیم هم جدا کشدیم و تست کردم باز همین مشکل هست. به نظرتون چیکار باید بکنم؟؟؟

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      این مورد چون در تخصص برقکاری ساختمان است بایستی از متخصصین این حوزه راهنمایی گرفته شود.

  12. عباس گفته:

    سلام خسته نباشین جناب بنده با مشکلی مواجه هستم انهم اینکه می خوام از برق کنتور خانگی با کابل 2در6 به مسافت 1000متر انتقال وبرای راه اندازی کف کش تقریبا 14امپر استفاده کنم خواهشمندم راهنمایی بفرمایین ایا می شود یا خیر؟ایامیشود در مقصد از استابلایزر برای تقویت برق استفاده کنم ممنونم

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      طبق جدول استاندارد سیم‌کشی و آمپر مجاز برای گرفتن خروجی ۱۴ آمپر به متراژ ۱۰۰۰ متر شما به کابل مسی دوشاخه با سطح مقطع ۳۵ میلی‌متر نیاز دارید و در صورتیکه از کابل آلومینیومی استفاده نمایید سطح مقع باید ۷۰ میلی‌متر باشد.

  13. hoseinabbasi گفته:

    سلام من استابلايزر واسه يخچال فريزر گرفتم فقط نميدونم اون كليد جلويي كه نوشته ولتاژ ورودي و خروجي واسه چيه اشكال نداره اونه بزنيم يا نبايد بهش دست بزنيم ممنون

  14. fa.me گفته:

    سلام میخواستم بدونم آیا هر استابلایزری که مخصوص یخچال باشه در برابر شوک ناشی از قطعی برق هم از اون یخچال محافظت میکنه؟

  15. fa.me گفته:

    سلام
    از بین استابلایزرهای موجود در سایت کدام یک در برابر شوک ناشی از قطعی برق از یخچال محافظت میکنن… یه استابلایزر مناسب برای یخچال 7 فوتی میخوام اگه راهنماییم کنید ممنون میشم

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      تمامی ترانس و استابلایزرهای موجود در دسته مخصوص یخچال و فریزر دارای شرایط استاندارد جهت محافظت از یخچال هستند.

  16. نصرالهی گفته:

    باسلام
    استابلایزر 32 امپر دارای صدا زمان استفاده دارد.
    دسگاه نیاز به سرویس دورهای دارد یا نه.
    اگه زمانی دستگاه خراب بشه به وسایل منزل اسیب میزساند یا خیر.زمانه خرابی جریان برق بای پس میشود .
    طول عمر مفید دستگاه چقدر است.
    مچکرم از پاسخگوئیتون

  17. محسن گفته:

    سلام
    باغی دارم که فعلا برق نداره برای روشنایی حدود 600 وات و یک پمپ کفکش 40 متری تک توان (چون مقدار مصرفش یادم نیست ) چه استابلایزری پیشنهاد میفرمایید .
    یک موتور برق بنزینی 2000 وات تمام مصرف را جواب میده البته هندا ژاپنی
    و یک دیزل تک سیلندر یانمار 7.5 کاوا دارم و البته یک یک کیلو چینی فقط برای اوقاتی که فقط روشنایی لازم داریم .
    با اینکه خودم مراقب هستم ولتاژ را کنترل میکنم اما گاهی کارگران قبل از قطع فیوز اقدام به خاموش کردن موتور برق میکنند که میترسم پمپ کفکش به مشکل بخورد .

    • دیجی خرید گفته:

      سلام مورد شما نیاز به کارشناسی دارد. بهترین راهکار برای شما اعزام کارشناس برقکار جهت بررسی دقیق وضعیت موجود است.

  18. هادی تربتیان گفته:

    سلام
    یه سوال دارم اگه یه ترانسفورماتور کاهنده به برق خانگی وصل کنیم که مثلا 12 ولت باشه بعد به ترانسفورماتور کاهنده یه ترانسفورماتور افزاینده وصل کنید که برق 12 ولت و 220 بکنه … آیا در مصرف برق بیشتر میشه یا کمتر .

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      قانون پایستگی انرژی می‌گوید که مقدار انرژی در یک سیستم تک‌افتاده (ایزوله، منزوی) ثابت می‌ماند. پیامد این قانون این است، که انرژی از بین نمی‌رود و به وجود نمی‌آید. پس تغییری در مصرف ایجاد نیم‌شود. البته اگر این تغییرات موجب تثبیت ولتاژ خروجی شود و باعث افزایش راندمان و کارایی مصرف کننده‌ها شود در نهایت موجب کاهش مصرف انرژی از محل افزایش راندمان و کاهش استهلاک می‌شود.

  19. masoudab66 گفته:

    سلام آیا برای آسانسور هم میتونیم از استابیلایزر استفاده کنیم؟ اگه میشه بفرمایید برای آسانسور یک ساختمان 5 طبقه استابیلایزر چند KVA باید انتخاب کنیم؟

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      نوع آسانسورها بایکدیگر متفاوت است. نیاز هست توان مورد نیاز را از سرویسکار آسانسور سوال کنید.

  20. سیاوش گفته:

    سلام آیا دستگاه استابلایزر اگر ورودی برق ضعیف باشد آن را میتواند ۲۲۰ ولت در خروجی تحویل دهد؟

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      استابلایزرها بطور کلی ورودی را به محدوده 220 ولت نزدیک میکنند نه الزاما و دقیقا 220 ولت. یعنی ولتاژ خروجی شما بسته به برند و نوع و تکنولوژی ساخت معمولا بین 210 الی 230 ولت خواهد بود.

      • مالکی- فروش پرنیک گفته:

        با درود به شما
        محصول نسبتا جدید و منحصربفرد پرنیک با عنوان XIntelligent تنها محصولی در ایران است که امکان ارائه خروجی 220 ولت با تلورانس “یک” ولت را دارد. با افتخار جهت تهیه این محصول در خدمت شماییم آنرا در دیجی خرید جستجو کنید. وجود مهلت تست و دو سال خرمات کامل پس از فروش نشان از اطمینان ماست. در صورت نیاز به مشاوره میتوانید از مشاوره رایگان RMS-electronics بهره بگیرید.

  21. رضا گفته:

    با سلام، عرض ادب و احترام دارم. فروشگاه کوچکی دارم که کنتور آن 25 آمپر 3 فاز است و هر فاز آن دارای یک استابلایزر است (یک استابلایزر برای روشنایی، یکی برای پریزها و آخری برای کولر). با توجه به اینکه سیم نول ورودی هر 3 استابلایزر به همدیگر وصل هستند (سیم نول ورودی هر 3 از یک جا تغذیه می شود) آیا می توان سیم نول خروجی هر 3 استابلایزر را به یکدیگر وصل کرد (ایجاد یک سیم نول خروجی مشترک برای استابلایزر ها)؟
    سوال دومم این هست که با توجه به اینکه هر فاز مصرف کننده خودش رو داره و طبیعتاَ آمپر هر فاز با دیگری متفاوت هست (مثلا فاز سومی که کولر بهش وصله در تابستان آمپر میکشه و در زمستان خیر) آیا نصب بانک خازنی، کمکی به بهبود مصرف میکنه و اصلا مقرون به صرفه هست یا خیر؟ ممنونم از شما

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      این موضوع بستگی به دستگاه شما دارد که چه برندی است چون در جزئیات با هم متفاوت هستند و بهتر است از تولیدکننده دستگاه خود بپرسید.
      درخصو بانک خازنی متاسفانه اطلاعاتی ندارم و میتوانید این موضوع را از یک برقکار بپرسید.

  22. رضا گفته:

    با سلام، فروشگاه کوچکی دارم که دارای کنتور 3 فاز 25 آمپر بوده و هر فاز آن دارای یک استابلایزر است. (یکی برای روشنایی، یکی برای پریز ها و آخری برای کولر).سوالم این هست که با توجه به اینکه سیم نول تمام استابلایزرها یکی هست (نول ورودی هر سه استابلایزر از یک جا تغذیه میشود) آیا میتوان خروجی نول استابلایزرها را نیز به یکدیگر متصل کرد و یک نول خروجی مشترک گرفت؟ سوال دیگه اینکه با توجه به اینکه آمپر مصرفی 3 فاز با هم متفاوت هست ( مثلا فاز سومی که برای کولر هست در تابستان آمپر بالایی کشیده و در زمستان آمپر ناچیزی میکشد)، استفاده از بانک خازنی را توصیه می کنید؟ متشکرم

  23. مرتضی گفته:

    سلام
    ایا اگه استابلایزر سروو موتوری بخریم که خروجی 110 و 220 همزمان دارن میتوان از هر دو خروجی بصورت همزمان استفاده کرد. یعنی فک کنید یه سیستم صوتی دارم که 2 تا وسیلش به برق 220 میخوره و یه امپلی هم دارم که برق 110 ولت میخوره. برا روشن کردن کل سیستم باید از همه خروجی ها استفاده کنم چه 110 و چه 220. ایا امکانش هست؟

  24. عباس گفته:

    با سلام
    لطفا بفرمایید برای تنها یک دستگاه کولر اسپیلت 24000 ، بدون هیچ وسیله ای دیگر، چه استبلایزری مناسب است؟

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      برای یک کولرگازی 24000 به تنهایی یک دستگاه استابلایزر یا ترانس 6000 ولت آمپر کفایت می‌کند.

      • سهند گفته:

        سلام.یه استابلایزر سارا ۶۰۰۰ ولت دارم که ۲۵ امپر خروجی میده.امروز اون روز خاموش کردم و بعد از چند ساعت که روشن کردم دیگه برق خروجی دستگاه متصل نمیشد.در واقع برق ورودی رو نشون میده که حدود ۲۳۵ ولت ولی برق خروجی رو غیر عادی میزنه و وصل نمیشه.مشکلش چیه؟

        • دیجی خرید گفته:

          سلام
          توصیه می کنیم برای این موضوع با بخش خدمات پشتیبانی فنی شرکت سارا تماس بگیرید.

        • مالکی- فروش پرنیک گفته:

          سلام سهند عزیز وقت بخیر
          در انتخاب استابلایزر دقت کنید که با توجه به حساسیت محصولات الکتریکی محصولی را از بازار انتخاب کنید که
          1- مهلت تست کافی برای اطمینان از عملکرد داشته باشد
          2- خدمات پس از فروش کافی به شما ارائه دارد
          3- محاسبات داخلی دستگاه بر اساس سنسور های ولتاژ خروجی انجام شود تا کمترین نوسان را به مصرف کنندگان انتقال دهد.
          پاینده باشید

  25. ابراهیم گفته:

    آیا برای یک دستگاه پلو پز ۱۱۰ولت و ۱۰۰۰ وات می توان از دستگاه تبدیل ۲۲۰ ولت به ۱۱۰ ولت با ۲۰۰۰ وات استفاده نمو

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      بله شما می‌توانید از مبدل‌های ۲۲۰ به ۱۱۰ ولت با توان ۱۵۰۰ یا ۲۰۰۰ وات استفاده نمایید.

  26. غلامرضا چریکی گفته:

    با سلام
    ترانسفورمری را نصب نموده ایم با ظرفیت 31.25 kva با سطح ولتاژ 33/0.4 کیلو ولت با وزن همراه با روغن حدود 80 تن که چرخدار بوده و خروجی ترانسفورمر نیز توسط باسداکت به تابلوی 6.6 کیلو ولت متصل شده و شرکت سازنده ( ایران ترانسفو طبق نقشه ای گفته که ترانس پس از انتقال به درون اتاق خود که دارای سقف بتنی است از روی چرخ پیاده و روی پد های خود که در بتن تعبیه شده است قرار داده شود و سپس باسداکت آن اجرا شود . ولی ترانس ما جهت سهولت نقل و انتقال احتمالی و یا در دوره تعمیرات ، همچنان روی چرخ میباشد ولی چرخها جهت جلوگیری از حرکت های ناخواسته ششششف توسط استاپر فیکس و ثابت گردیده اند و باسداکت نیز به آن متصل است .
    سوال :
    آیا این بعنوان یک پانچ بایستی اعلام شود یا مشکلی نیست ؟
    لطفا توضیح بفرمایید

    • دیجی خرید گفته:

      با سلام و احترام
      حوزه تخصصی ما در زمینه ترانس و استابلایزرهای تثبیت کننده ولتاژ خانگی است و حقیقتا سوال شما خارج از حوزه تخصصی ماست، توصیه می‌کنم این سوال را از از سازنده(واردکننده) ترانسفورمر مذکور بپرسید که در آن زیمینه متخصص هستند.

  27. فرهاد گفته:

    با سلام و احترام
    ترانس اتوماتیک 6 کیلووات فاراتل که حدود 15 سال پیش در خونه نصب کرده ام مدتی است در طول 24 ساعت، بدون بالا رفتن میزان مصرف برق، دو تا سه بار برق خونه رو قطع می کنه. می خواستم ببینم آیا دستگاه خراب شده یا نه؟ اگر خراب شده باشه کجا مراجعه کنم
    با تشکر فراوان

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      در صورتیکه بدون افزایش بار مصرفی، جریان توسط ترانس قطع شود ممکن است چند علت وجود داشته باشد یکی از علت ها می تواند افت ولتاژ ورودی باشد به نحوی که منجر به کاهش جریان خروجی دستگاه شود و دستگه به همین دلیل برق را قطع می‌کند، علت دیگر میتواند خارج شدن ولتاژ ورودی از دامنه پذیرش دستگاه باشد و علت دیگر نیز می‌تواند استهلاک و آسیب دیدیگ خود ترانس باشد. جهت بررسی دستگاه می‌توانید با شماره ۰۲۱۶۱۹۲۲ تماس بگیرید.

  28. سیامک گفته:

    سلام خسته نباشید
    من یه استابلایزر 8k فاراتل نصب کردم ولی چراغ اور لود روشن میشه و خروجی نمیده
    درصورتی که هیچ خروجی و باری بهش وصل نیست
    و البته چراغ ۲۰۰ ولت دستگاه روشن است
    لطفا راهنمایی کنید

    • دیجی خرید گفته:

      سلام و وقت بخیر
      بهتره در این رابطه با بخش خدمات پس از فروش فاراتل تماس بگیرید. احتمالا در نصب دستگاه موردی وجود داشته است.

  29. علی گفته:

    با سلام خدمت شما
    اگر یکی از خروجی های استابلایزر مشکل اتصال کوتاه داشته باشد برای خود دستگاه استابلایزر چه مشکلی پیش می اید؟

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      بله دستگاه دچار مشکل میشه و ممکنه به سایر مصرف کننده ها آسیب بزنه، بهتر هست در این زمینه با خدمات پس از فروش دستگاه تماس بگیرید.

  30. امیرعلی- گفته:

    سلام من ۸ عدد پاور ۲۵۰۰ دارم آیا ترانس جوابگو هست برای تامین برق اینا؟یا باید از چه ترانسی استفاده کنم؟

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      اگر بار شما دائمی است شما برای کل مجموعه نیاز به حداقل 30 الی 40 کاوا توان نیاز دارید.

  31. جباری گفته:

    سلام برای یک دستگاه اسپلیت 30000 استابلایزرچندکیلووات موردنیازهست + 1عدد یخچال

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      نیاز به اطلاعات بیشتری از یخچال شما وجود دارد اما یطور حدودی دستگاه ۸۰۰۰ یا ۱۰۰۰۰ پاسخگوی نیاز شماست.

  32. اصغری گفته:

    سلام
    من یک دستگاه استابلایزر فاراتل 8 کیلوولت آمپر نصب کردم برای بار کولر 30000 بدون اینورتر و سایر بارهای خانگی مثل یخچال. موقع استارت کولر ولتاژ تا زیر 170 ولت کاهش پیدا میکند بطوریکه اگر محافظ یخچال استفاده کنم عمل می کند و ولتاژ یخچال را قطع می کند درحالیکه طبق اطلاعات استابلایزر فاراتل در محدوده 135 تا 260 ولت خروجی 220 باید بدهد. آیا استابلایزر مشکل دارد یا عملکرد آن طبیعی است؟ و اینکه لازم هست برای یخچال استابلایزر جداگانه تهیه کنم؟ و اگر تهیه کنم اصلا امکان استفاده از دو استابلایزر یکی برای کل بار دومی برای یخچال هست؟
    ممنون

    • اصغری گفته:

      این رو هم بگم که استابلایزر در حالت عادی یعنی با کاهش ولتاژ شبکه در یک مدت معقول درست عمل میکند و ولتاژ حدود 220 ولت را نامین میکند مشکل فقط مربوط به زمان استارت کولر است.

      • دیجی خرید گفته:

        سلام و احترام
        اگر مشکل فقط بعضی وقت ها و آن هم در هنگام استارت کولر هست مشکل با یک پله قویتر کردن استابلایزر یا ترانس به احتمال خیلی زیاد برطرف می‌شود.

        • حجت رمضانی گفته:

          سلام وقت بخیر، انکانش هست به جای یک پله قوی تر کردن دو دستگاه فاراتل رو پشت سر هم در طول مسیر استفاده کرد؟

          • دیجی خرید گفته:

            سلام
            این کار به طور کلی امکانپذیر هست اما شرایط و اقداماتی لازم هست که بهتر هست از کارشناسان برق و یا کارشناسان فنی فاراتل در این خصوص مشورت لازم دریافت شود.

  33. مرتضی گفته:

    من یک استبلایزر ناسیونال ایتالیایی دارم که روش نوشته 300VA آیا میتونم تلوزیون ال ای دی 42 اینچ سامسونگ را جهت محافظت از نوسان برق به آن وصل کنم ؟ با سپاس .

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      در صورتیکه برچسب اطلاعات فنی پشت تلویزیون شما عددی کمتر از 200 وات باشد که به احتمال بسیار زیاد چنین است. میتوانید از استابلایزر گفته شده فقط برای تلویزیون یا یک دستگاه کم مصرف دیگر به همراه آن استفاده نمایید.

  34. رضا گفته:

    با سلام
    مدتیست برق منزلمان در تمام 24 ساعت هرز گاهی در کسری از ثانیه چراغ های کم مصرف چشمک میزنند ودر همین موقع اگر کولر ابی یا ساید در حال کار باشند صدای مثل اینکه بخوان خاموش بشوند بگوش میرسد(تا 20 بار در شبانه روز)محافظ ها هم دیگه حساسیتسان را از دست داده اند.میخواستم بدانم برای کل واحد چه نوع استابلایزری مناسب است ،رله ای یا سروو موتوری؟ که قیمت مناسب باشد و هم کیفیت.با تشکر

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      نیاز هست بصورت تلفنی به برخی از سوالات ما پاسخ داده شود تا بشود گزینه مناسب را به شما معرفی نمود.

  35. مرتضی بنیانفر گفته:

    سلام – چرا برخی استابلایزرها (حتی در رنج ظرفیت خودشون) داغ میکنند؟ و چرا بعضی ها داخلشان فن دارند و برخی ندارند؟ و آیا آنهایی که ندارند( که عمدتا قدیمی هستند و به جای استابلایزر رویشان نوشته ترانسفور اتوماتیک) ممکن هست داغ کنند ؟ با تشکر

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      اینکه ترانس اتوماتیک یا استابلایزر باشد، ارتباطی به اینکه دستگاه فن داشته باشد یا نداشته باشد و اینکه داغ کند یا نکند ندارد. اگر اطمینان از این دارید که دستگاه شما سالم است و در رنج ظرفیتی خود بطور غیرطبیعی داغ می‌شود حتما با بخش خدمات پس از فروش شرکت سازنده یا وارد کننده دستگاه خود تماس بگیرید.

  36. وحید گفته:

    سلام
    من یک استابلایزر به 2 ورودی برق تک فاز میخواستم
    همچین چیزی امکان داره؟

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      استابلیازر 2000 ولت آمپر برای ورودی برق تکفاز یک واحد مسکونی مناسب نیست و نهایتا برای یک کامپیوتر، تلویزیون یا یخچال فریزر مناسب است.

  37. رضا گفته:

    سلام دوتا کولر گازی دارم که موقع استارت روی لامپ ها اثر میگذارد وکاملا حس میشود یه دستگاه چشم پزشکی هم دارم که خیلی حساس هست یه استابلایزر گذاشتم سر راه همین دستگاه ایا دستگاه چشم پزشکی در نوسانات ایجاد شده توسط کولر گازی ها محافظت میشود استابلایزر فقط سرراه دستگاه چشم پزشکی گذاشتم

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      بله در صورتیکه استابلایزر شما استاندارد باشد از اثرات مخرب نوسان ولتاژ ورودی بر روی آن جلوگیری خواهد کرد.

  38. حسام باغبانی گفته:

    سلام. استبلایزر خریداری شده بالای یخچال بصورت استاده نصب نمیشه و مجبورم به صورت خوابیده قرارش بدم. مشکلی ایجاد نمیکنه؟

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      معمولا طراحی دستگاه‌ها بصورتی است که بصورت ایستاده قرار بگیرند اگر دچار محدودیت هستید حتما با شرکت سازنده دسگاه در این زمینه مشورت کنید.

  39. غفار گفته:

    سلام
    یه باغ دارم که فاصله اش از کنتور خانگی حدود ۵۰۰ متر هست میخوام‌بدونم برای روشن کردن یه پمپ حدود ۶ آمپر از چه نوع کابلی با چه سطح مقطعی استفاده کنم کنتور خونگیم هم تک ۳۲ آمپر هست ممنون

    • دیجی خرید گفته:

      با سلام
      بر اساس جدول استاندارد در صورتیکه سایر شرایط شما نرمال باشد با توجه به فاصله ذکر شده بهتر است حداقل از کابل مس 16 و یا آلومینیوم 25 استفاده نمایید.

  40. سینا سلیمی گفته:

    با سلام لطفا بنده رو راهنمایی کنید. من می خوام برای باغم از یکی از همسایه ها برق بگیرم طول مسیر حدود 200 متره و کابلی که تهیه کردم 6*2 مفتوله. خود همسایه هم از ترانس برقی که حدودا 15 متر با تابلوی برقش فاصله داره برق گرفته. حالا گفتن که برقی که از این طریق تامین میشه ضعیفه و جوابگوی کف کش با یخچال نیست. حالا می خواستم ببینم میشه این برقی که واسه ما از این طریق میاد به نحوی تقویت کرد که مشکل ما حل بشه ؟ چون گفتن که اگه براش فشار بیاد کابل ذوب میشه

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      ببینید برای این موضوع نیاز هست یک برقکار ماهر از نزدیک شرایط را بررسی کند، طول و جنس سیم، ولتاژ ورودی و شرایط محیطی و توان مصرفی مورد نیاز در صورتیکه بر اساس تایید ایشان ولتاژ در حد قابل قبولی باشد می‌توانید از طریق ترانس اتوماتیک یا استابلایزر ولتاژ را تقویت و به حد استاندارد برسانید.

  41. arash گفته:

    سلام
    استابلایزر 2000rdv lg بعد از چند سال استفاده دچار مشکل شده و ولتاژ خروجی ۲۵0~۲۵۵ ميده
    شما تعمیرات استابلایزر هم انجام میدید؟

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      نه متاسفانه اگر دستگاه شما داریا گارانتی یا خدمات پس از فروش هست(یا داشته و به اتمام رسیده) می‌توانید به شرکت مرجع مراجعه نمایید در غیر اینصورت با بخش فروش ما با شماره 02188301025 تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  42. سهند گفته:

    سلام.من دستگاه استابلایزر سارا ۶۰۰۰ ولت دارم.نمیدونم چرا چند روزه ولتاژ خروجی و ورودی هر دو روی ۲۳۰ هستن.مشکلی داره دستگاه؟چون چند روز نیست بیشتر که خریدمش و اوایل درست بود

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      دستگاه های استابلایزر دارای تلورانس استاندارد هستن در ولتاژ‌مذکور عملکرد دستگاه استاندارد و بدون خطاست.

    • مالکی- فروش پرنیک گفته:

      سلام. وت شما بخیر سهند عزیز. ساختار استابلایزر ها معمول به این صورته که خروجی ولتاژشون روی 220به صورت دقیق قرار نمیگیره و تا 10 ولت ممکنه تلورانس داشته باشند. اما خانواده استابلایزر XIntelligent پرنیک با توجه به ساختار تمام الکترونیکش تلورانس نهایتا یک ولتی نسبت به 220رو به شما میده و از این لحاظ با توجه به یک ماه مهلت تست و 24 ماه خدمات پس از فروش این اطمینان رو به شما میدم که به مشکل نخواهید خورد. محصول ما رو میتونید از همراه استراتژیک ما دیجی خرید و یا وبسایت پرنیک به آدرس RMS-electronics.com مشاهده کنید، از مشاوره رایگان کارشناسان پرنیک استفاده کنید و در صورت تمایل از این استابلایزر استفاده کنید.

  43. رضا گفته:

    سلام وقت بخیر
    محافظ پکیج منزل ما حدود 7 سال هست که ازش استفاده میکنیم تازگی متوجه شدم که روی محافظ برق پکیج نوشته شده محافظ صوتی و تصویری. به نظرتون تعویضش کنم یا ستفاده ازش بلا مانع هست؟؟

  44. مهدی گفته:

    سلام اگر از یک استابلایزر ۴۵ امپری همون۴۵ امپی مصرف کنی داعم مشکلی برای استابلایزر بوجود نمی اید

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      استفاده دائم از حداکثر ظرفیت هر دستگاهی از جمله استابلایزر به آن آسیب می زند. در نظر داشته باشید هر استابلایزر برای کاربرد مشخصی طراحی و تولید شده است که بر اساس آن در بسیاری از ساعات شبانه روز از ظرفیت کم آن استفاده می کند و تنها در زمان های مشخص و کوتاهی از حداکثر ظرفیت آن استفاده می شود.

  45. احسان گفته:

    سلام وقت بخیر.
    من چون مجبورم به یک پریز برق -تلوزیون – مودم- تلفن-پرینتر- مانتیور – کامپوتر (پاور 750 وات) – اسپیکر وصل کنم. اولا احتمالا ایراد داره این همه لوازم از یک پریز خروجی گرفت ولی چاره نیست. دوما چه استابلایزری پیشنهاد میدین واسه کلش؟
    ممنون میشم راهنمایی کنین

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      در خصوص استفاده از چندراهی قبل و بعد از استابلایزر(ترانس) و محافظ توصیه عمومی اینست که استفاده نشود و اگر در شرایط اضطراری مجبور به استفاده شدید حتما حتما از یک چند راهی با کیفیت و استاندارد استفاده کنید هرچند توصیه اکید عدم استفاده از هر نوع چندراهی است. در خصوص دستگاه پیشنهادی اگر قصد استفاده از یک دستگاه برای مجموعه ذکر شده دارید استابلایزر 2000 فاراتل، ساکو یا پرنیک می توانند گزینه های مناسب باشند و اگر بتوانید از دو دستگاه مجزا استفاده کنید استابلایزر 700 سارا با 4 پریز خروجی می تواند گزینه ایده آل شما باشد.

  46. حیدر گفته:

    سلام و وقت بخیر
    من میخواهم یک استابلایزر ۷kمدل هانی تهیه کنم کسی اطلاعاتی در مورد استابلایزر برند هانی داره ممنون میشم بنده رو راهنمایی کنه

  47. زری گفته:

    سلام. استابلایزر یخچال فریزر فاراتل خریداری کردم، در طول روز ساعات زیادی چراغ چشمک زن مربوط به تنظیم ولتاژش روشنه، مشکل هم از برق هست چون افت ولتاژ زیادی داریم، میخواستم بپرسم اینکه تنظیم کننده اش زیاد کار میکنه، مشکلی نداره؟ به دستگاه استابلایزر یا یخچال فریزرمون آسیب نمیزنه؟

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      اینکه در طول ساعات زیادی چراغ تقویت دستگاه روشن باشد به دستگاه و مصرف کننده آسیبی وارد نمی‌کند، اما به مانند هر وسیله دیگری با کارکرد بیشتر طول عمر دستگاه(ترانس) کاهش پیدا می‌کند.

  48. علیرضا گفته:

    با سلام، استفاده از یک استابلایزر برای یخچال و ماشین لباسشویی مشکلی ایجاد میکند؟ حدود ظرفیت آن چقدر باید باشد؟

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      اگر به لحاظ توانی، ظرفیت استابلایزر رعایت گردد مشکلی وجود ندارد. توان بستگی به دستگاه ها دارد اما بطور کلی حداقل 3500 نیاز دارد.

  49. حبیب گفته:

    سلام.
    یه باغ دارم برق ورودی ضعیف (۱۴۰_۱۶۰) ولت هست.آیا با استفاده از استابلایزر میتونم برق دائمی ۲۲۰ الی ۲۳۰ جهت استفاده یخچال فریزر و کولر آبی و روشنایی معمولی داشته باشم.

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      در صورت استاندارد بودن شرایط محیطی(استاندارد بودن کابل های ورودی و داخلی) انتخاب ترانس یا استابلایزر متناسب با وضعیت خود میتواند برق ورودی شما رو در محدوده 220 ولت با تلورانس 15 ولت در خروجی تامین نماید.

  50. سید محمد مهدی حسینی گفته:

    سلام، ما به علت ضعف در سیم کشی برق باغمون ضعیفه به خاطر همین هروقت محافظ به دستگاهی میزنیم اون دستگاه اکثر اوقات خاموش میشه. ، از اداره برق خواستیم سیم کشی رو اصلاح کنه ولی مبلغی که پیشنهاد دادند خیلی بیشتر از هزینه خرید استابیلایزره، آیا خرید استابیلایزره کامل مشکلمون رو حل میکنه یا بهتره سیم‌کشی عوض بشه.

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      اگر سیم کشی شما ظرفیت جریان مصرفی رو داشته باشه می تونید از استابلایزر یا ترانس استفاده کنید اما اگر سیم شما ظرفیت جریان مصرفی رو نداشته باشه استفاده از ترانس یا استابلایزر چندان کمکی به شما نمیکنه

  51. محمدرضا گفته:

    سلام
    من یه استابلایزر سارا 3500 دارم برای دستگاه برش لیزری استفاده میکنم
    کامپیوتر، آب سرد کن، چیلر، دمنده، مکنده و دستگاه لیزر بهش متصله
    برای مثال چیلر 2.5 تا 3 آمپر جریان میکشه، دستگاه برش لیزر هم حدود 7 تا 8 آمپر
    بعد از چندساعت داغ میشه بدنه استابلایزر، خواستم ببینم طبیعیه یا خیر
    گرم شدنش تا چه میزان طبیعیه کلا

  52. امیر جعفری گفته:

    سلام و خسته نباشید.
    من یک استابلایزر 8000 سارا دارم که نمایشگر ولتاژ عدد درستی رو نشون نمیده . عملکرد کلیش درسته و خروجی برق با ولت متر دقیقه . فقط اعداد روی نمایشگر مدام نوسان داره و اشتباهه . میخواستم بدونم از دستگاه میتونه باشه یا مشکل از سیم کشی ساختمونه

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      معمولا در این موارد اختلال در نمایشگر هست، به هر صورت بهتر هست با بخش خدمات پس از فروش شرکت سارا مطرح بفرمایید.

  53. امیر جعفری گفته:

    سلام و خسته نباشید.
    من یک استابلایزر 8000 سارا دارم که نمایشگر ولتاژ عدد درستی رو نشون نمیده . عملکرد کلیش درسته و خروجی برق با ولت متر دقیقه . فقط اعداد روی نمایشگر مدام نوسان داره و اشتباهه .
    با تشکر

  54. امیر گفته:

    باسلام
    من یه دستگاه میخوام که خودش برق خونه رو مرتب220میزون نگه داره
    مصرف برق خونمون یک عددکولرگازی24000دوعددیخچال خانکی یک عددفریزر وباقی وسایل خونگی

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      استابلایزرها(رله ای و سروو موتوری) همگی بر مبنای 220 ولت کالیبره شده اند و بر اساس تلورانس مجاز ولتاژی در محدوده 220 ولت(با تلورانس5-15 ولت) در خروجی به شما ارایه می دهند که این تلورانس برای دستگاه های عمومی خانگی و اداری مشکلی ندارد. برای یک واحد با کولرگازی 24 هزار با مدیریت مصرف دستگاه 8000 میتواند گزینه مناسبی باشد.

  55. کیوان گفته:

    سلام وقتتون بخیر.
    ببخشید خونه ی من مشکل افت ولتاژ برق داره.کل کوچه برق تک فاز دارن و چون غیر محدوده ست منطقه مون تو فصل تابستان افت برق دایمی داریم و تو فصل زمستان هم بعلت استفاده زیاد اهالی از بخاری برقی بازم مشکل برق برقراره.منزاچل ما همکف 120 متره.یخچال دو قلو داریم که بر اساس اطلاعات هک شده جمعا توان مصرفی 170 وات دارن.تلویزیون .لباسشویی.تعداد 14 لامپ ۹ وات .شارژر موبایل و …
    خلاصه وسایل عادی منزل بدون کولر گازی داریم که غیر از یخچال همگی به تناوب استفاده میشن.
    سوالات:
    1- آیا یک عدد ترانس ۵ کیلووات کفایت میکنه؟
    2- اگر مصرف برق ما بیشتر از توان خروجی ترانس باشه آیا برق رو قطع میکنه و کلا در چه حالت هایی برق رو قطع میکنه؟
    ۳_اگر مثلا همون ترانس ۵ کیلو وات رو استفاده کنم و بعد از ترانس هم محافظ برق استفاده کنم برای کل خونه آیا نگرتنی میتونه وجود داشته باشه؟
    ممنون از لطفتون .

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      موضوع شما نیاز به مشورت بیشتر دارد ولی بطور کلی افت ولتاژ و نوع و جنس و سیم کشی هم مهم است. حداقل دستگاه در صورت افت شدید با توجه به اینکه میزان افت مشخص نیست 8000 است البته اگر بسیار کم مصرف باشید شاید دستگاه 6000 هم پاسخگو باشد. به هر صورت نیاز به مشورت با کارشناسان ما هست.

  56. ارشیا گفته:

    سلام وقت بخیر من دو سال پیش استبلایزر stb 2000 رو از شما خریداری کردم
    به تازگی‌ خونه رو عوض کردیم ، توی این خونه ی جدید پنجاه درصد روز چراغ زرد استبلایزر هم روشن میشه
    این مشکلی برای وسایل ایجاد نمیکنه ؟

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      اگر دستگاه سالم باشه خیر احتمالا در ساعاتی در روز دچار افت ولتاژ‌هستید.

  57. ارمان گفته:

    سلام وقت بخیر .من ولسه خونم که اپارتمانیه یه ۴ ۵ ماه طول میکشه تا ترانس بدن .تا چه اندازه میشه از برق بدون ترانس استفاده کرد

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      این موضوع به کیفیت برق ورودی مرتبط است و نمی‌شود یک پاسخ دقیق ارایه کرد.

  58. علیرضا گفته:

    سلام
    سایت خوبی دارید و براحتی میشه از بین محصولات متنوع، محصول مورد نظرو با قیمت مناسب پیدا کرد، ولی متاسفانه تولید کننده ها فقط به فروش محصولشون فکر میکنن و برای خدمات پس از فروش هیچ برنامه‌ای ندارن..نمونه‌ش همین شرکت پرنیک، من دو سال پیش از سایت خوب شما یه دستگاه استابلایزر eco-8000 ۳۲ آمپر خریدم، الان که نیاز به خدمات پس از فروش دارم نه تخصصی بررسی میکنن نه درست پیگیری میکنن، برای تمدید گارانتی هم اعلام میکنن چون از زمان گارانتی یکماه گذشته دیگه نمیتونی تمدید کنی گارانتیو، آخه اگر گارانتیش نگذشته بود چرا باید الان گارانتیش میکردم؟گارانتی که تموم میشه آدم تمدید میکنه..اصلا خودشونم نمیدونن چی میگن..خلاصه هر محصولی میخرید حتی اگر بهترین باشه، به خدمات پس از فروشش هم فکر کنید

    • دیجی خرید گفته:

      با سلام
      لطفا با بخش فروش ما تماس بگیرید در صورت امکان هماهنگی لازم با بخش گارانتی شرکت مذکور صورت خواهد گرفت.

  59. علی گفته:

    سلام
    یک سوال دارم
    کابل 16در 2 آلومنیوم به متراژ 500 متر حداکثر چند آمپر میتوانم از آن خروجی بگیرم؟

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      پاسخ به این سوال در حوزه تخصصی ما نیست و بهتر است از دوستانی که در زمینه کابل و سیم فعالیت دارند سوال بفرمایید، اما بر اساس جدول استاندارد حدود 10 آمپر.

  60. امیررضا قدرتی گفته:

    سلام من یه استابلایزر فاراتل cpr260 خریدم یک هفتست برای دستگاه لیزر حداکثر جریان دستگاه ۱۳ امپر هست ولی دستگاهم نوسان میزنه در حد صدم ثانیه بعضی وقتا قطع میکنه و وصل میشه سیم۲.۴ وصل کردم بهش مشکل چی میتونه باشه؟

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      توصیه می‌کنیم با بخش خدمات فاراتل با شماره 02161922 تماس بگیرید راهنمایی می‌کنند.

  61. احمدخیرخواه گفته:

    باسلام وخسته نباشیدبنده ازکنترتک فاز۱۵آمپربه فاصله ۲۸۰مترکابل۲در٢/۵برق گرفتم برای باغ میخواستم للینم ترانس استابلایزری هست که بنده تهیه گنم که بتونم اوازم منزا وکولرگاز ی ۱۸هزارکم مصرف اوولی را تستفاده کنم باتشکر

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      ببینید شما اگر از کابل استاندارد استفاده کرده باشید با توجه به اینکه خروجی کنتور شما 15 آمپر هست نهایتا می‌توانید در انتهای خط هم 15 آمپر مصرف کنید، کولرگازی 18000 کم مصرف معمولا حدود 5-6 آمپر مصرف می‌کند بایستی سقف مصرف خود را در محدوده 15 آمپر در نظر بگیرید و در صورتکیه فقط مشکل افت ولتاژ باشه استابلایزر یا ترانس میتونه به کمک شما بیاد.

  62. میثم گفته:

    سلام وقت بخیر – منزلی در روستا داریم که برای گذاشتن کولر گازی نمیتونیم اقدام کنیم به دلیل برق ضعیف – میخواستم بدونم ترانس بخوایم بذاریم نیاز به یک حداقل ورودی داره یا نه اگه آره حداقل ورودی رو چیه ولتاژه یا آمپر؟

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      اگر به لحاظ سیم کشی آمپر مورد نیازتون قابل تامین باشه، افت ولتاژ‌ توسط استابلایزر قابل حل هست عموما استابلایزرها ولتاژ ورودی 150 ولت رو نیاز دارند اما استابلایزرهایی که از 120 ولت اقدام به تقویت می‌کنند نیز وجود دارند.

      • میثم گفته:

        ممنونم از جوابتون – این که فرمودید از لحاظ سیم کشی آمپر مورد نیازمون قابل تامین باشه – سیم کشی داخل منزل رو میفرمایید یا سیم کشی بیرون که به سر در اومده رو ؟ چون ولتاژ حدود 200 الی 220 هست اونجا چند بار گرفتیم اما نمیدونم آمپر رو هم باید چک کنن یا نه و رو چند باید باشه – چون الکتریکی های اونجا همه بومی هستن و علم زیادی ندارن گفتم از شما بپرسم که اینها باید رو چند باشن و چک کردنش چطوریه که بگم همون هارو چک کنن

  63. Mojtaba گفته:

    سلام من یک استابلایزر فاراتل مدل AC50Kبرای کولردگازی 30هزار اینورتر دار گرفتم روی این استابلایزر نوشته میزان برق مصرفی100 آمپر
    میخواستم بپرسم 100آمپرخیلی زیاد نیست منظورم هزینه برقش هست
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      این دستگاه جریان استارت را تا 100 آمپر جواب می دهد و جریان نامی آن 25 آمپر است. ضمن اینکه مصرف کننده کولزگازی است و استابلایزر خود به تنهایی برقی مصرف نمی کند.

  64. Sajad گفته:

    سلام خسته نباشید من واسه باغ از ۲۰۰ متر فاصله با کابل ۲ در ۱۶ آلمینیوم برق گرفتم
    برقی که گرفتم یه ک مقدار ضعیفه میخواستم بدوم این برق رو با استابلایزر میتونم قوی تر کنم که برای یک یخچال و تلویزیون و چند تا لامپ جواب بده

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      در صورتیکه مصرفتون زیر 20 آمپر باشه بر اساس اطلاعات داده شده مشکلی نباید باشه. البته ولتاژتون رو هم اندازه بگیرید که ببینیم تا عددی افت داره.

  65. شهرام گفته:

    سلام وعرض ادب ما تغریبا۱۰تا ساختمان کنارهم هستیم توی یکی از روستاهای خرم اباد وعربستان مشکل نوسان برق داریم کولرگازی خریدیم ولی برق ضعیفه روشنش نمیکنه به نظرتون ما یدونه ترانس برق چند آمپر بگیریم که جواب گو باشه البته دوتا مغازه هم دارین حدود۱۵تا یخچال وقتا کولر آبی هم هست +کولر وتلویزیون بقیه اعضای ساختمان هاسپاسگزارم که راهنمای نیکنید

  66. ابوبکر گفته:

    سلام خسته نباشید
    ون یه استابلایزر دارم و مشکلم باهش اینه که زمانی که میخواد اصلاح ولتاژ بده ، پاور سیسم یا وسایل برقیم ریستارت میشه، ینی اون مقدار زمان که کنتاکتور میخواد اصلاح ولتاژ بده رو کارکرد پاور تأثیر میذاره، استابلایزر رله‌ای هستش ، ممنون میشم کمک کنید که باید چیکار کنم؟

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      احتمالا رله‌های دستگاه کندکار هستند شاید با تغییر آن به رله‌های تندکار مشکل برطرف گردد.

    • کج باف گفته:

      منظورتون از لامپ ۱۵۰ چی هست؟چون کار ترانس نوسانگیری و تثبیت برق هست
      اگر بمنظور روشن کردن لامپ مدنظرتون هست شما باید یوپی اس تهیه کنید

  67. یگانه گفته:

    سلام اگر ترانس خانگی فاراتل داشته باشیم و همسایه روبه رو جوشکاری کنه (از برق کنتر خودش استفاده کنه) بعد دو هفته میتونه دلیل اتش گرفتن ترانس فاراتل بشه؟

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      این مورد بایستی توسط کارشناس مورد بررسی قرار بگیرد، اما معمولا در صورت وجود کنتور مستقل این اتفاق کمی بعید به نظر می‌رسد.

  68. امیر گفته:

    با عرض ادب و احترام .. گرامی بنده یک عدد دستگاه پرنیک ۳۰۰۰ گرفتم برای باغم که از همسایه که حدود ۲۰۰ متر فاصله داره سیم کشی استاندارد کردم و در حال حاضرر فقط از یک عدد یخچال قدیمی ساده استفاده میکنم میخواستم بدونم آیاا با توجه به اینکه دستگاهی که خریداری کردم ظرفیت و توان بیشتری نسبت به مصرفم داره به یخچال آسیبی وارد نمیشه ؟

    • امیر گفته:

      سوال دیگری هم دارم اینکه به نظر شما با توجه به اینکه ما کنتور از خودمون نداریم و از همسایه سیم کشی کردیم در حدود ۲۰۰ متر و کم و بیش نوسان داریم درجه حساسیت دستگاه پرنیک ۳۰۰۰ رو از بین ۰ تا ۲ رو چه عددی بزارم بهتره ؟

    • دیجی خرید گفته:

      سلام و وقت بخیر
      اتسابلایزر و ترانس با توان بالاتر هیچ‌گاه برای شما مشکل ساز نخواهد شد.

  69. هیوا گفته:

    سلام استاد خسته نباشین من ترانس تاتو ۲پورتOUTPOTدارم ۲۲۰وات ۱۱۰وات هست نمیدونم چیشد یهو کلا برق نیومد فیوزشم پریده بود انداختم دور مستقیم هم کارنمیکنه میگم امکان داره بدون فیوز کارنکنه منظور باید فیوز بندازم فیوزچندآمپرمیخوره.ممنون میشم راهنمایی کنید

  70. نوذری گفته:

    سلام من یک ترانس برق در روستا دارم برای جلوگیری از سرقت میخوام دورش شاسی کشی و دیوار بکشم آیا برای انجام جوشکاری تا چه فاصله ای میتونم به ترانس نزدیک بشم؟

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      اتصال دستگاه به جوشکاری به ترانس باعث آسیب به ترانس میشه. ترانس رو باز کنید هنگام جوشکاری و محفظه‌ای که برای آن تعبیه میکنید قابلیت رد و بدل شدن هوا را داشته باشد. هرچند بطور کلی نصب ترانس در داخل واحد توصیه می‌شود.

  71. نیما گفته:

    سلام وقت بخیر من یک دستگاه استابلایزر ۳۰۰۰ فول دارم و یک خروجیش رو به یخچال ساید وصل کردم و‌یک‌خروجیش رو به مایکروویو زمانی که از مایکروویو استفاده میشه روی صفحه دیجیتال استابلایزر عدد ۲۱۳ یا ۲۱۴ رو نشون میده و زمان استفاده تکی از یخچال که همیشه روشن هستش بین ۲۲۰ تا ۲۲۵ رو نشون میده آیا استابلایزر مشکل دارد ؟ یا اگر نه این نوسانات برای یخچال مضر نیست ؟ مگر نباید همیشه استابلایزر برق ۲۲۰ به ما بده

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      بستگی به تکنولوژی دستگاه تلرورانس آن میتواند متغییر باشد ولی بطور کلی ولتاژهای خروجی که اشاره شد مشکلی ندارند و دستگاه در حد استاندارد کلی عمل می‌کند.

  72. میلاد گفته:

    سلام
    یک استابلایزر ۱۲kv ریزان الکتریک تهیه کردم و به برقی که از ستون به فاصله ده متر با کابل آلومینیومی ۲×۱۰ داخل جعبه برق اومده نصب کردم.

    ولتاژ برق ستون، دامنه ۱۲۰ الی ۲۰۰ رو داره، و استابلایزر دامنه ۸۰ الی ۳۸۰ رو.

    یک پمپ یک و نیم اسب رو قبل از استابلایزر نصب کردم که همیشه با همین برق ستون جواب میداده.
    و استابلایزر رو با یک کابل مسی ۱۰×۲ خشک، به مسافت ۴۰ متر ، به مصرف کننده های خانگی رسوندم ( ساید و پکیج و ۱۰ عدد لامپ).
    ** با شروع کار یا تغییر (بعضی) از رله های استابلایزر، چراغ محافظ ساید و محافظ پکیج زرد میشه و دستگاهها خاموش میشن و این مرتب اتفاق می افته. چرا؟
    ** هر زمان هم که پمپ آب کار میکند (که قبل از استابلایزر هم نصب شده)
    هر دو محافظ چراغ زرد میشن. چرا؟

    • دیجی خرید گفته:

      با سلام
      لطفا در این زمینه با بخش خدمات پس از فروش ریزان تماس بگیرید. درصورتیکه شماره تماس رو ندارید با 02188340148 تماس بگیرید تا همکاران ما شماره بخش مربوطه رو به شما ارایه کنند.

  73. جواد ولایتی گفته:

    سلام
    آیا به جای یک استابلایزر ۱۵ kva سه فاز میتوانیم از سه تا استابلایزر تکفاز ۱۵ کاوا استفاده کنیم ؟ مشکلی پیش نمیاد؟

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      اگر مصرف کننده‌ها تکفاز باشند مشکلی وجود ندارد و اگر مصرف کننده سه فاز باشه می‌توانید از یک کنترل فاز استفاده کنید.

  74. عباس گفته:

    سلام … در یک ویلا که برق مشترک با نوسان زیاد داره از یک استابلایزر ۱۵ کاوا استفاده میکنم… وقتی آبگرمکن برقی رو روشن میکنم، استابلیزر کل برق رو قطع میکنه (هیچ وسیله برقی دیگه ای هم روشن نیست) به نظر شما علت کاهش ولتاژه یا افزایش آمپر… و من چه وسیله اضافه ی باید تهیه کنم تا مشکل حل شه.

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      این موضوع بهتره توسط برقکار بصورت میدانی بررسی بشه اما در صورتیکه کنتور مجزا نداشته باشید ممکنه مشکل از ضعیف بودن کابل ورودی به استابلایزر باشه که جریان مورد نیاز رو نمیتونه تامین کنه.

  75. علی نواز گفته:

    سلام وقت بخیر، من از ترانس 8000 وات خانگی استفاده میکنم و چندروزی هست که شدیدا نوسان برق داریم تو شهر، آیا قطع کردن برق بصورت 5یا6بار در روز توسط ترانس،به وسایل برقی مثل تلویزیون و یخچال و دستگاه گیم بازی، آسیب میزنه؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      لطفا با کارشناس برق بابت بررسی برق ورودی مشورت کنید تا با بازدید از محل مشکل رو بررسی و راه حل را ارایه دهند قطع و وصل شدن مکرر در طول زمان ممکن است موجب آسیب به دستگاه‌ها بشود.

  76. امیرحسین گفته:

    سلام وقت بخیر ببخشید ترانس ۹ ولت دارم چطوری میتونم تبدیل به ۱۲ ولت یا بیشترش بکنم. چون می خوام باهاش یه فن رو روشن کنم و می خوام ولتاژ ترانس بره بالا تا سرعت فن بیشتر بشه؟خیلی ممنون

  77. یاسر محمودی گفته:

    با عرض سلام و خسته نباشید.من یک استابلایزر ۱۲۰۰۰فاراتل وصل کردم الان مدتیه ورودی برق منزل بعد از استابلایزر ۲۴۰تا ۲۵۰ رو نشون میده و برق منزل رو قطع میکنه.دلیلش چیه؟مگه استابلایزر نباید خروجیش فقط ۲۲۰ باشه؟؟

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      ولتاژ خروجی استابلایزرها عموما ۲۲۰ ولت با تلورانسی هست که روی دستگاه مشخص شده(معمولا حدود ۱۰ تا ۱۲ ولت) اما بطور کلی بابت این موضوع می‌توانید با شماره ۰۲۱۶۱۹۲۲ تماس بگیرید.

  78. احد گفته:

    سلام خسته نباشید من برای ویلام از همسایه برق دارم میگیرم کابلم المینیوم ۲در۱۶ ولتاژ بنده تو ظهر ۱۶۰ هستش وقتی فقط یخچال روشنه،
    کولرگازی ۱۸۰۰۰ کم مصرف دارم اینورتردار نیست اما کم مصرفه، پمپ آب ۱ اسب،جاروبرقی۱۲۰۰، ال سی دی ۴۲ اینچ،گیرنده دیجیتال و اسپیکر، یخچال فریزر ساده هیمالیا و پنکه دارم به نظر شما استابلایزر فاراتل ۸ کیلو وات جواب گوی نیاز من هست تا برق مطلوب داشته باشم؟ چون با این ولتاژ الان کولرگازی درست کار نمیکنه و سیمش خیلی داغ میشه وقتی روشن میکنم ممنون میشم استابلایزر مناسب معرفی کنید

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      پیشنهاد ما به شما دستگاه 10 یا 12 هزار هست دستگاه 8000 با توجه به شرایط شما توصیه نمی‌شه. در نظر داشته باشید چون از مسیر مشترکی برق می‌گیرید در صورت استفاده استابلایزر از طرف شما شخصی که از برق مشترک استفاده میکنه دچار افت ولتاژ خواهد شد.

  79. رضا گفته:

    سلام.برق ویلا مشترک هست وفکر کنم سیمکشی با کابل ضعیف انجام شده دستگاه که زدیم وقتی وسایل روشن میشن با کولر گازی ۲۴۰۰۰ از۲۲۰ میاد تا۱۸۰.سیم کشی عوض کنیم یا استابیلایزر بخریم.باتشکر

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      ابتدا بایستی سیم کشی تقویت و بر اساس میزان مصرف شما اصلاح بشه، سپس اگر همچنان مشکل وجود داشت با تهیه استابلایزر مشکل افت ولتاژ برطرف بشه

  80. علی گفته:

    سلام خسته نباشید برق منزل ما ۳ فاز هست و داکت اسپلیت داریم میتوانم از یک دستگاه استابلایزر تک فاز برای داکت استفاده کنم؟

  81. رامیار گفته:

    سلام خسته نباشید من یک استابلایزر فارا خریدم ۷۲۰۰واسه یک عدد ماینر روی صفحه دیجیتال استابلایز ۲۰۶نشون میده روی محافظی که واسه تابلو ماینر گذاشتن برقش کمتر نشون میده بعضی وقتا میاد رو ۱۹۸مگه استبلایزر نباید برق خروجی رو تقویت کنه

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      استابلایزرهای رله ای در بازه 220 ولت با حدود 10 ولت تلورانس خروجی دارند. برای ماینر هم بهتر هست پیش از تهیه استابلایزر حتما با کارشناسان مشورت نمایید.

  82. صابر گفته:

    سلام وقت بخیر بنده یه ترانس اتوماتیک ده هزار دارم و به غیر از کولر تمامی لوازم منزل دارای محافظ برق هستن و به محض اینکه کولر میخاد اتومات کنه تمام محافظا قطعو وصل میشن.ممنون میشم راهنمایی کنید

  83. میعاد گفته:

    سلاپ و عرص ادب به عدد ویلا تو شمال با برق ۲۵ امپر و دو عدد کولر گازی و پمپ اب خانکی و وسایل داخل منزل چه استابلایزری میخواد که بشه باهاش همزمان دوتا کولر و روشن کرد تا فیوز نپره

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      پرش فیوز می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد که یکی از دلایل اصلی آن بالاتر بودن توان مصرفی شما نسبت به جریان ورودی است در وهله اول توصیه می‌گردد فیوز 25 آکپر را تقویت کنید و افزایش دهید و سپس یک استابلایزر یا ترانس حداقل 10 هزار ولت آمپر جهت تثبیت ولتاژ تهیه بفرمایید.

  84. sscar گفته:

    سلام وقت بخیر از استابلایزرها می توان برای دستگاه های ماینر با فاصله ی ۶۰ متر از تیر برق استفاده نمود جهت افت ولتاژ

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      این مورد نیاز به اطلاعات بیشتری دارد که پیشنهاد میکنیم با شماره 02188340148 تماس بگیرید

  85. امیرهوشنگ نظامدوست گفته:

    ترانس اتوماتیک سارا برای یخچال فریزر که حدود 2 سال پیش خریده ام امشب
    ولتاژ 244 تا 255 نشان می داد ، همزمان ماشین لباسشویی و ظرفشویی با استابیلایزر سارا دیگری روشن بود، دو تا سه بار برق خونه رو قطع کرد ( فیوز محافظ جان 32 آمپر نه فیوزهای مربوط به کولرگازی یا فیوز لباسشویی یا یخچال یا ساید بطور جداگانه). بار اول که فیوز اصلی خانه قطع شد لامپ های معرف نارنجی یا سبز یا قرمز دستگاه روشن بود و کار می کرد الان در بار سوم که فیوز را وصل نمودم و البته با اتفاقات 121 برق تماس گرفتم یکی از استابیلایزر ها که مربوط به یخچال هست و برند سارا هیچ لامپی روشن نیست ولی یخچال روشن و کار می کند می خواستم ببینم آیا دستگاه خراب شده یا نه؟ اگر خراب شده باشه چه کار کنم. من ساکن بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی هستم و تمام استابیلایزر های سارا را از شما خریده ام.

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      لطفا برای این منظور با بخش خدمات پس از فروش گروه صنعتی سارا با شماره 02188717890 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، از سرویس reCAPTCHA Google حریم خصوصی و شرایط استفاده استفاده کنید.

با این شرایط موافق هستید.