آیا ماشین لباسشویی نیاز به محافظ برق دارد؟

آیا ماشین لباسشویی هم نیاز به محافظ برق دارد؟ این نکته یکی از سوالات مهمی است که هر فردی که در خانه خود ماشین لباسشویی دارد از خود می‌پرسد.

محافظ برق یکی از آن وسیله‌های بسیار پرکاربرد است که به جرات می‌توان گفت وجودش در هر خانه ای الزامی‌است. معمولاً مهندسان و کارشناسان برق به افراد توصیه می‌کنند در خانه برای همه لوازم برقی کوچک و بزرگ از محافظ برق استفاده کنند تا در صورت ایجاد نوسانات در برق شهری مشکلی مانند سوختن آن وسیله ایجاد نشود. البته در حال حاضر اکثراً از محافظ تنها برای لوازم برقی بزرگ مانند یخچال، ماشین لباسشویی و ظرفشویی استفاده می‌کنند اما به کارگیری محافظ برای همه وسایل برقی مانند هواپز، کامپیوتر، همزن و موارد دیگر از این دست نیز توصیه می‌شود. جالب است بدانید برای هر دسته از وسایل الکتریکی نیز یک نوع خاص از محافظ در بازار وجود دارد که بهتر است محافظ‌های خود را به این شکل تهیه کنید. مثلاً برای لوازم صوتی و تصویری محافظی مشخص و برای محافظت از پکیج و کولر نوع دیگری محافظ وجود دارد.

بیشتر بخوانید؛ چگونه از وسایل برقی دربرابر نوسان ولتاژ محافظت کنیم

اهمیت استفاده از محافظ برق برای لباسشویی

اگر اطلاعاتی در مورد نحوه تامین برق شهری داشته باشید، حتماً می‌دانید که برق شهری توسط نیروگاه‌های برق تولید می‌شوند و سپس از طریق دکل‌های فشار قوی به کابل‌های شهری انتقال داده خواهند شد تا به خانه‌های شما برسد. قبل از ورود برق به ساختمان نیز ابتدا یک تبدیل کننده کاهنده ولتاژ برق را در حدی که به محدوده استاندارد برسد کم می‌کند. اگر این مبدل کاهنده به هر دلیلی وجود نداشته باشد قدرت برق وارد شده به ساختمان بیشتر از حد مجاز خواهد بود که می‌تواند باعث خرابی دستگاه‌های برقی شود.

بنابراین ولتاژ برق از زمان تولید تا زمانی که به دست مصرف کننده برسد چندین بار تغییر می‌کند. از طرفی در هنگام انتقال برق به داخل ساختمان‌ها اختلالات زیادی در جریان برق ایجاد می‌شود که نوسانات برقی را به وجود خواهد آورد. بنابراین اگر برای لوازمی‌مانند ماشین لباسشویی، یخچال و ظرفشویی از محافظ استفاده نکنید این نوسانات باعث خرابی این وسایل و ایجاد خسارات مالی می‌شوند.

آیا ماشین لباسشویی نیاز به محافظ برق دارد؟

دلایل اصلی ایجاد نوسانات برقی

دلایل مختلفی باعث ایجاد نوسانات برق شهری می‌شود که مهم ترین آن‌ها عبارت اند از:

  • خیس شدن سیم‌ها در مسیر سیم کشی
  • ایجاد رعد و برق و تاثیر آن بر سیم‌های انتقال
  • استفاده همزمان از چند وسیله برقی به خصوص در زمان اوج مصرف برق یعنی ساعات اولیه شب
  • استفاده از برخی دستگاه‌های خاص مانند جوشکاری در نزدیک یا محل ساختمان

بیشتر بخوانید؛ چکار کنیم موتور ماشین لباسشویی ما سالم بماند؟

اگر از محافظ برق برای ماشین لباسشویی استفاده نکنیم چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر زمانی که لباسشویی را روشن می‌کنید برق خانه ضعیف باشد ممکن است موتور ماشین لباسشویی خصوصا هنگام استارت زدن آسیب ببیند. بر خلاف تصور بسیاری از افراد، هر چه موتور ماشین لباسشویی شما قوی‌تر باشد به‌دلیل اینکه استارت اولیه قدرتمندتر است، آسیب واردشده ناشی از نوسانات برق نیز شدیدتر خواهد شد.

بنابراین اگر از محافظ برق برای لباسشویی استفاده نکنیم، در زمان‌هایی که برق شهری دچار نوسان است احتمال ایجاد آسیب در موتور لباس شویی افزایش پیدا می‌کند.

.

  • مزایای استفاده از محافظ برق برای ماشین لباسشویی

استفاده از محافظ برق برای ماشین لباسشویی مزایای فراوانی دارد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش عمر دستگاه و کاهش هزینه‌های نگه داری

مهمترین مزیت استفاده از محافظ برای لباسشویی افزایش طول عمر مفید آن است. اگر از محافظ استفاده کنید به محض اینکه در خروجی یا مدارهای داخلی اتصالی ایجاد شود، فوراً جریان برق توسط محافظ قطع خواهد شد و دستگاه خاموش می‌شود. این کار از خرابی وسیله برقی جلوگیری می‌کند. در صورت عدم استفاده از محافظ حتی اگر موتور آن نسوزد به مرور فرسوده می‌شود.

 

محافظ ماشین لباسشویی ساکو

  • صرفه جویی در هزینه‌های برق

زمانی که ولتاژ برق شهری دچار افت می‌شود، اختلالاتی در عملکرد وسایلی مانند ماشین لباسشویی به وجود می‌آید و اصطلاحاً راندمان الکتروموتور آن کاهش پیدا خواهد کرد. در نتیجه انرژی بیشتری مصرف خواهد شد. اما درصورتی که از محافظ استفاده کنید، حتی با وجود اختلالات ولتاژی مصرف برق تا 25 درصد کاهش پیدا می‌کند.

چگونه مصرف برق خانگی را کاهش دهیم؟

  • نیازی به خاموش کردن دستگاه ندارید!

درست است که ماشین لباسشویی مانند یخچال دائماً در حال کار کردن و روشن بودن نیست اما ممکن است همزمان با روشن بودن ماشین لباسشویی شما در نزدیکی خانه تان موتور جوش روشن شود که باعث اختلالات شدید می‌شود. در این صورت حتی اگر خودتان هم حواستان نباشد خود محافظ دستگاه را خاموش خواهد کرد. در نتیجه آسیبی به موتور وارد نمی‌شود. در واقع برای این وسایل باید از محافظ‌هایی استفاده کنید که بتواند به طور خودکار جریان برق را برای ماشین لباسشویی تنظیم کند.

 

محافظ برق ماشین لباسشویی

نکات مهم هنگام خرید محافظ برق برای لباسشویی

همان‌طور که گفته شد، محافظ برق اهمیت بسیار زیادی برای لباسشویی و سایر لوازم برقی خانگی دارد. اما باید به هنگام خرید آن به یک سری نکات مهم هم توجه کرد. برخی از این نکات مهم به‌شرح زیر هستند:

  • به کاتالوگ لباسشویی خود مراجعه کنید و میزان برق مصرفی آن را مورد بررسی قرار دهید که چند وات است. سپس محافظ برقی را برای آن تهیه کنید که توان آن با میزان برق مصرفی لباسشویی شما هماهنگ باشد.
  • توجه داشته باشید که سه راهی یا چند راهی را به‌جای محافظ برق استفاده نکنید. برخی از افراد برای چند دستگاه برقی از یک پریز برق کمک می‌گیرند و سه راهی یا چندراهی برق را مورد استفاده قرار می‌دهند. اما این وسیله ازدستگاه‌های برقی از جمله لباسشویی در مقابل نوسانات برقی محافظت نمی‌کند.
  • به هنگام خرید محافظ برق اطمینان حاصل کنید که وسیله موردنظر یک پریز اضافه‌تر از خروجی برق موردنیاز شما را پوشش دهد.
  • متراژ کامل محافظ برق را هم در نظر بگیرید. اطمینان حاصل کنید که کابل محافظ برق کوتاه نباشد. بنابراین برای زدن آن به نزدیک‌ترین پریز به مشکل برنخواهید خورد.
  • به زمان پاسخ محافظ برق هم توجه کنید. هرچه مدت زمان پاسخ محافظ کمتر باشد به این معناست که این وسیله افزایش موج برق را زودتر تشخیص می‌دهد؛ درنتیجه به نحو ایمن‌تری از وسایل برقی و لباسشویی شما محافظت می‌کند.

 

امیدواریم در پایان شما پاسخ سوال خود آیا ماشین لباسشویی نیاز به محافظ برق دارد را دریافت کرده باشید.

بطور کلی استفاده از محافظ برق برای وسایلی مانند ماشین لباسشویی باعث افزایش طول عمر مفید ماشین می‌شود. همچنین میزان مصرف انرژی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. بنابراین با توجه به نکات فنی گفته شده استفاده از محافظ برق برای این وسایل ضروری است.

همچنین جهت مشاوره رایگان، انتخاب یا خرید بهترین محافظ برق ماشین لباسشویی و ظرفشویی می‌توانید با شماره 02188340148 تماس بگیرید.

 

نویسنده: تیم تولید محتوای دیجی‌خرید(رحیم نعمتی لیمایی)

خرید محافظ لباس شویی

 

تفاوت محافظ با ترانس اتوماتیک و یا استابلایزر چیست؟ادامه مطلب

10 دیدگاه برای “آیا ماشین لباسشویی نیاز به محافظ برق دارد؟

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      خیر بعد از ترانس یا محافظ کلی به محافظ دیگری سر راه نیاز نیست.

  1. ابوالفضل گفته:

    سلام. آیا ماشین لباسشویی باید به برق باشد همیشه؟ مثلا زمانی که ماشین لباسشویی خاموشه و استفاده نمیشود بهتر است به برق وصل باشد یا جدا شود؟

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      اگر امکانپذیر باشه که ماشین لباسشویی بعد از استفاده از برق جدا بشه قطعا بهتر هست.

  2. سروش گفته:

    با سلام و خسته نباشید میشه محافظ سارا مدل ۵۲۰ که مخصوص لباسشویی هست واسه یخچال استفادع کرد؟

    • دیجی خرید گفته:

      سلام
      بستگی به مجموع توان مصرفی دو دستگاه دارد، ولی بطور کلی این مورد توصیه نمی‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، از سرویس reCAPTCHA Google حریم خصوصی و شرایط استفاده استفاده کنید.

با این شرایط موافق هستید.