آیا خرید محافظ برق لباسشویی و محافظ برق ظرفشویی ضروری است؟

آیا خرید محافظ برق لباسشویی و محافظ برق ظرفشویی ضروری است ؟چه کاربردی دارد؟

در زندگی مدرن امروزی کمتر خانه‌ای وجود دارد که ماشین لباسشویی در آن وجود نداشته باشد. ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی هم مانند سایر لوازم برقی خانگی دارای قطعات حساس و آسیب پذیر و گران‌قیمت هستند که این موضوع استفاده از محافظ برق لباسشویی و ظرفشویی را نه لازم بلکه ضروری می‌نماید.  موتور و برد الکترونیکی ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی در برابر نوسانات شدید برق شهری حساس هستند و متاسفانه اولین بخش‌هایی هم هستند که در برابر نوسان از خود آسیب پذیری نشان می‌دهند. سه پیشنهاد برای محافظت از قطعات حساس الکترونیکی ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی وجود دارد:

  • استفاده از این دستگاه‌ها در زمان‌های غیر پیک همچون ساعات پایانی شب
  • استفاده از محافظ برق لباسشویی و ظرفشویی
  • استفاده از استابلایزر(ترانس) لباسشویی و ظرفشویی

اگر کمی دقیق‌تر به سه پیشنهادهای بالا بپردازیم، مورد اول نمی‌تواند چندان قابل اعتماد باشد زیرا میزان نوسان برق هرچند در ساعات پایانی شب کمتر است اما الزاما و یک قاعده کلی نیست و عدم مدیریت آن می‌تواند خسارت جبران ناپذیری برای شما به همراه داشته باشد. اما موارد دوم و سوم می‌توانند یک راه حل پایدار و قابل اعتنا باشند.

 تفاوت محافظ و استابلایز چیست؟

ویژگی‌های بهترین محافظ برق لباسشویی چیست؟

بهترین محافظ برق ظرفشویی و لباسشویی در وهله اول بایستی بتواند توان مورد نیاز دستگاه را پوشش دهد، معمولا توان مورد نیاز برای  این ماشین‌ها حدود 2500 تا 3000 وات هست و با توجه به استارت اولیه و گرمایش آب در درون دستگاه بهتر است دستگاه محافظ در حدود 4000 تا 5000 ولت آمپر توان داشته باشد. از طرف دیگر محافظ‌های با کیفیت حتما باید دارای گارانتی‌های حداقل یکساله باشند. دامنه پذیرش محافظ‌های برق ماشین ظرفشویی و لباسشویی از 170 تا 245 ولت هست. آخرین مورد نیز می‌تواند برند و سازنده محافظ باشد. در حال حاضر برندهای متعدد و نام آشنایی در این بخش تولیدات باکیفیتی ارایه می‌دهند که مجموعه دیجی‌خرید با دو شرکت معتبر گروه صنعتی سارا و ساکو در زمینه فروش محافظ برق ماشین لباسشویی و ظرفشویی همکاری دارد که علاوه بر تمامی ویژگی‌های فوق از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند.

در نظر داشته باشید اگر بخواهید محافظ کاملی از ماشین ظرفشویی و لباسشویی داشته باشید، استابلایزر(ترانس)‌های مخصوص ماشین لباسشویی و ظرفشویی (با توان حداقل 3000 ولت آمپر) با توجه به اینکه اصلاح ولتاژ را نیز انجام  می‌دهند قطعا گزینه‌های بهتری نسبت به محافظ‌ها هستند اما این دستگاه‌ها حدودا 5 تا 10 برابر یک محافظ مخصوص ماشین لباسشویی و ظرفشویی قیمت دارند و برای تهیه آن‌ها بایستی بودجه و حجم و وزن استابلایزر را نیز در نظر داشت.

*خرید محافظ برق لباسشویی و ظرفشویی

محافظ ۲۴۵۰ ولت آمپر مخصوص یخچال فریزر دیواری  سار

محافظ کولرگازی ساکو بدون سیم با پریز ارتدار – ساکو

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، از سرویس reCAPTCHA Google حریم خصوصی و شرایط استفاده استفاده کنید.

با این شرایط موافق هستید.