انواع استابلایزر فاراتل و کاربردهای آن ها

استابلایزر فاراتل یکی از سری محصولات شرکت فاراتل است که برای محافظت از دستگاه های برقی در مقابل نوسانات برق طراحی و تولید شده است. استابلایزر فاراتل دارای چند دسته بندی متفاوت استکه هر کدام از این دسته بندی ها برای کاربردهای خاصی مناسب هستند. در این مقاله ما به معرفی این دسته بندی ها و کاربردهای آن ها میپردازیم.

معرفی شرکت فاراتل

در وبسایت رسمی فاراتل به طور مفصل در مورد سابقه این شرکت و دستاوردهایی که داشته است صحبت شده است که در این جا بخش کوچکی از آن را آورده ایم.

شرکت فاراتل حاصل همکاری دو شرکت فاراد و تلفان از سال 1348 است. در سال 1352 این دو شرکت با هم ادغام شدند و شرکت فاراتل رو با شعار  ” پیشرو صنایع الکترونیک در ایران ” تاسیس کردند که حاصل این همکاری و ادغام، تولید محصولاتی نوآورانه در زمینه استابلایزر، سیستم برق اضطراری(UPS)، تجهیزات جانبی،  باطری و… است. محصولات این شرکت دارای استانداردهای داخلی و بین المللی مختلفی است.

استابلایزر چیست؟

استابلایزر یا ترانس اتوماتیک دستگاهیست که با جلوگیری از نوسانات برق شهری از دستگاه های برقی محافظت میکند و باعث افزایش طول عمر و بهره وری آن ها میشود. استابلایزر میان برق شهری و دستگاه های برقی قرار میگیرد و میتواند با کاهش نوسان ولتاژ ورودی و ثابت نگه داشتن آن در یک محدوده مشخص در خروجی از آسیب به دستگاه های برقی جلوگیری کرده و مانع سوختن آن ها شود. همچنین در صورتی که ولتاژ برق از محدوده مجاز خارج شود استابلایزر برق دستگاه را قطع میکند تا مانع آسیب به دستگاه شما توسط برق شهری شود. کاهش هزینه های تعمیر و تعویض قطعات و کاهش هزینه ی مصرف برق در طولانی مدت از فواید استفاده از استابلایزر است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد استابلایزر و انواع و کاربردهای آن به مقاله استابلایزر چیست رجوع کنید.

انواع استابلایزر فاراتل

استابلایزرهای فاراتل شامل سه مدل AVR، STB و Prince میشوند که هر کدام را به طور کلی شرح خواهیم داد.

استابلایزر سری AVR فاراتل

استابلایزرهای مدل AVR مناسب لوازم خانگی هستند این استابلایزرها دارای توان های خروجی در بازه 2000 ولت آمپر تا 8000 ولت آمپر هستند. مدل های AVR40 و DigiPower6 و دیجی پاور  40 مناسب برای استفاده به عنوان محافظ یخچال، محافظ لوازم صوتی و تصویری و محافظ کامپیوتر هستند و مدل های  AVR25C و AVR32F و APR32 مناسب برای استفاده به عنوان محافظ کولر گازی تا توان 24000 بی تی یو هستند. همچنین این دو استابلایزر را میتوان به عنوان محافظ برق ساختمان استفاده کرد و پیشنهاد میشود که اگر قصد استفاده از این دو مدل را به عنوان محافظ برق کل آپارتمانتان دارید، از يك كارشناس برای نصب آن پای کنتور برق ورودی خانه خود نصب کنید.

ﺗﺮاﻧﺲ فاراتل 8 ﻛﻴﻠﻮوات AVR32F

به طور کلی اگر به دنبال یک استابلایزر خانگی با قیمت مناسب و کارآیی و پشتیبانی مناسب هستید استابلایزرهای سری AVR مناسب شما هستند.

استابلایزر سری STB فاراتل

استابلایزرهای مدل STB فاراتل به طور عمده برای لوازم اداری، تجهیزات IT و مخابراتی، لوازم پزشکی و آزمایشگاهی، لوازم اندازه گیری مانند باسکول، لوازم کنترل ماشین های کاری مانند CNC و PLC و دربهای اتوماتیک مورد استفاده قرار می گیرند. مدل STB12000M که یکی از پرکاربردترین و محبوبترین استابلایزرهای این سری ترانس فاراتل است علاوه بر استفاده در لوازم اداری، صنعتی و تجاری، برای لوازم خانگی نیز کاربرد دارد. مدل Farapower253 یک استابلایزر سه فاز از سری STB فاراتل است که میتوان از آن برای محافظت از لوازم برقی سه فاز استفاده کرد. مدل STB2000 دارای توان خروجی 2000 ولت آمپر است و برای لوازم کم توان مانند کامپیوتر شخصی و لوازم خانگی مانند یخچال و تلویزیون کاربرد دارد و از STB25RC که توان خروجی معادل 6000 ولت آمپر دارد نیز میتوان برای لوازم اداری و خانگی یا محافظت از برق کل ساختمان استفاده کرد.

استابلایزر 12000 فاراتل

استابلایزر سری PRINCE

سری PRINCE فاراتل سری تخصصی استابلایزرهای فاراتل است. این استابلایزرها بیشتر به منظور استفاده برای یک دستگاه به خصوص طراحی شده اند. این استابلایزرها هوشمند و دارای میکروکنترلر هستند که کنترل دیجیتالی توانایی ارزشمندی در اختیار این سری از استابلایزرهای فاراتل قرار داده است. همچنین این استابلایزرها قایلیت نصب هم به صورت دیواری و هم به صورت رو میزی را دارند.

سری PRINCE دستگاه های متنوعی برای کاربردهای متنوع دارد. برای مثال، مدل های TV55، TV75 و TV100 دستگاه هایی برای محافظت از لوازم صوتی تصویری و تلویزیون تا 100 اینچ هستند. همچنین مدل های PRINCE/FRZ مناسب برای یخچال و یخچال فریزر از 15 فوت تا 100 فوت هستند. اگربه دنبال استابلایزر مخصوص ماشین لیاسشویی و ظرفشویی هستید مدل PRINCE WASH دستگاه مناسبی برای شماست. علاوه بر این ها استابلایزرهای سری AC نیز مخصوص کولرهای گازی از 12000 تا 50000 بی تی یو هستند. همچنین استابلایزر جدیدی با نام PRINCE Boiler Package نیز اخیرا به این مجموعه اضافه شده که مناسب برای پکیج های آبگرمکن برقی است.

استابلایزر مخصوص پکیج دیواریسخن آخر

ترانس های فاراتل از با کیفیت ترین ترانس های موجود در بازار هستند که با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا طراحی و ساخته شده اند. هر کدام از این ترانس ها با توجه به توان، ویژگی ها و تکنولوژی به کار رفته کاربردهای مخصوص به خود را دارند و شما باید با توجه به نیاز و میزان توان مصرفی وسایل برقی خود دستگاه مناسب را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، از سرویس reCAPTCHA Google حریم خصوصی و شرایط استفاده استفاده کنید.

با این شرایط موافق هستید.