آیا باتری یوپی‌اس و خودرو با یکدیگر متفاوت هستند؟

یکی از سوالاتی که ممکن است هنگام خرید باتری یوپی‌اس با آن مواجه شویم اینست که آیا می‌توانیم از باتری خودرو به جای آن استفاده کنیم و آیا باتری یوپی‌اس و خودرو با یکدیگر متفاوت هستند؟

باتری‌های خودرو (در انواع ژله‌ای، کلسیمی، اتمی و…)

اين باتری ها نیروی الکتریسیته را با استفاده از واکنش اسیدسولفوریک بر روی صفحات سربی که درمایع معلق هستند ایجاد می‌کنند، به همین دلیل به آن‌ها باتری‌های ” معلق درمایع” نیز گفته می‌شود.

این باتری‌ها به این دلیل که این امکان وجود دارد که اسید از محفظه باتری به بیرون نشت کند و نیز هنگام شارژ باتری ممکن است گازهیدروژن قابل اشتعال تولید شود(دریک محیط بسته می‌تواند خطرناک باشد) برای استفاده در ups مناسب نیستند.

آشنایی با انواع باتری خودرو 

باتری‌های سیلد لید اسید (اسیدی):

باتری‌های سیلد لید اسید برای جلوگیری از هرگونه احتمال متصادعد شدن هیدروژن یا نشت اسید، کاملاً مهروموم شده‌اند.

علاوه براین برای کاهش بیشتر احتمال نشتی، اسید با لایه‌هایی ازفیبر پوشانده شده که آن‌را سرجای خود نگاه دارد.

این نوع از باتری‌ها مزایای بسیاری نسبت به باتری‌های سنتی معلق در مایع دارند ازجمله اینکه براحتی می‌توان آن‌ها را در مسافتهای طولانی حمل کرد، زیرا درمقابل نشتی محافظت شده‌اند درحالیکه باتری‌های معلق در مایع به‌عنوان یک ماده خطرناک و ریسک پذیر در نظر گرفته می‌شوند.

تنها نقطه منفی باتری‌های یوپی‌اس در قیمت آن‌هاست .

خرید باتری یو پی اس در انواع مختلف

به نحوی که در ظرفیت های مشابه دو یا سه برابر از باتری‌‌های خودرو گران‌تر هستند.

تفاوت بین باتری یوپی‌اس و باتری ماشین چیست؟

دامنه ولتاژ خروجی این دو باتری متفاوت است. ولتاژ خروجی باتری یوپی‌اس باتوجه‌به محصولات مختلف، متفاوت خواهد بود، این ولتاژ در مقادیر 24 ولت، 48 ولت، 72 ولت، 96 ولت، 240 ولت، 240 ولت، 480 ولت و 384 ولت ± وجود دارد. اما خروجی باتری خودرو 12 ولت است.

باتری‌های یوپی‌اس دارای باتری‌های کلوئیدی، سرب-اسیدی، سیم‌پیچی، ذخیره‌سازی، باتری‌های لیتیومی و غیره هستند. از اسید سرب در این نوع باتری‌ها بیشتر استفاده می‌شود، اما در حال‌حاضر باتری‌های لیتیومی با مزایای عدم آلودگی، حفاظت از محیط‌زیست، اندازه کوچک، ایمنی و سایر مزایای دیگر، به‌تدریج رواج یافته‌اند و مورد استفاده قرار گرفته می‌گیرند.

به‌عنوان یک نوع استارت، باتری‌های خودرو به جریان تخلیه بسیار زیادی در مدت‌زمان کوتاه نیاز دارند. باتری یوپی‌اس به‌طورکلی از یک یوپی‌اس باتری لیتیومی استفاده می‌کند که عمر چرخه آن بیش از 800 برابر است و طول عمر بیشتری دارد.

این باتری برای بیش از پنج سال، بدون نیاز به تعمیر و نگهداری قابل استفاده خواهد بود. باتری‌های خودرو معمولا از باتری‌های سرب اسیدی استفاده می‌کنند که عمر مفید کمی دارند. عمر چرخه باتری‌های سرب اسیدی حدود 300 برابر است و نیاز به تعمیر و نگهداری مکرر دارد.

تمام باتری‌ها برحسب ولتاژ نامی (برحسب ولت) و ظرفیتشان (برحسب آمپر- ساعت) طبقه‌بندی می‌شوند.

به نظر شما این دونوع باتری تفاوت‌های دیگری هم با یکدیگر دارند؟

فروشگاه اینترنتی دیجی‌خرید افتخار دارد محصولات باکیفیت برندهای مشهور ایرانی و خارجی را با گارانتی معتبر به شما عرضه نماید.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان دیجی خرید با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۳۰۱۰۲۵ یا ۰۹۳۷۳۱۷۸۹۸۲ تماس بگیرید.

منابع:
وب سایت زرین الکترونیک اصفهان
https://www.extantpower.com/what-is-the-difference-between-a-ups-battery-and-a-car-battery

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، از سرویس reCAPTCHA Google حریم خصوصی و شرایط استفاده استفاده کنید.

با این شرایط موافق هستید.