کاربرد ترانس‌های رله‌ای

در این مقاله به بررسی ترانس یا استابلایزر رله ای میپردازیم و با کاربرها و مزایای ان آشنا میشویم. در صورتی که نمیدانید استابلایزر چیست به مقاله ی استابلایزر چیست مراجعه کنید.

همانطور که می دانید تثبیت کننده‌ها به دو دسته ترانس(یا استابلایزر) رله ای و ترانس سروو موتوری تقسیم می شوند. به نظر شما تفاوت این دو در چیست؟ استابلایزرهای رله ای از سرعت سوئیچ بیشتری نسبت به سرووموتوری برخوردار است. در واقع این کار را در کسری از ثانیه انجام می دهد. درحالی که سرووموتوری در بهترین حالت بین 3 تا 7 ثانیه تاخیر دارد. هزینه تعمیرات ساختار رله ای بسیار کمتر از سروو موتوری می‌باشد. ترانس رله ای دستگاهی است که در صورت افت نوسان و یا هر گونه تداخل در برق شهری آن را به سرعت تشخیص داده و بصورت اتوماتیک اقدام به رفع آن می نماید. طریقه کار کرد این نوع ترانس تقویت برق کنترل به صورت دیجیتال می باشد. ترانس رله ای دستگاهی است که جهت ثابت نگاه داشتن سطح ولتاژ تعبیه شده است. یک ترانس اتوماتیک رله ای می تواند از یک مکانیسم الکترومکانیکی و یا مکانیسم الکترونیکی تشکیل شده باشد.

كاربرد و مزاياي استابلايزر رله ای

این مدل برای استفاده ی مکان هایی که نوسانات برق شهر به صورت لحظه ای بوده بهتر است چون در کسری از ثانیه تغییرات ولتاژ را جبران نموده و مانع از آسیب دیدن لوازم برقی می گردد.

بیشتر بخوانید؛ آیتم های مهم جهت انتخاب تثبیت کننده

 

به همین منظور اين ترانس در منازل مسکونی، شرکت ها ، سیستم های کنترلی ، روشنایی ، تجهیزات برقی ، سیستم  های حفاظتی و وسایل برقی حساس به نوسانات برق کاربرد فراوانی دارد.

 بالا بودن قدرت ، راندمان ، دقت و کیفیت کنترل شده ولتاژ خروجی جزو خصوصیات مهم این دستگاه ها می باشد.

با توجه به مطالب ذکر شده آیا شما برای مصرف خود به ترانس های رله ای نیاز دارید؟

 
 
 
 

در صورت نیاز به مشاوره رایگان دیجی خرید با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۳۰۱۰۲۵ یا ۰۹۳۷۳۱۷۸۹۸۲ تماس بگیرید.  

1 دیدگاه برای “کاربرد ترانس‌های رله‌ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، از سرویس reCAPTCHA Google حریم خصوصی و شرایط استفاده استفاده کنید.

با این شرایط موافق هستید.