چگونه مانع سوختن موتور یخچال شویم؟

در دنیایی که تحت سلطه‌ی ابزارها و دستگاه‌های الکترونیکی قرار دارد، بیشتر وقت‌ها اهمیت لوازم خانگی‌های عادی خود را فراموش می‌کنیم. هر چقدر این لوازم ضروری‌تر باشند و بیشتر مورد استفاده‌ مان قرار ‌گیرند، بیشتر برایمان جزء بدیهیات می‌شوند؛ البته تا زمانی که سالم باشند.
خراب شدن مایکروویو یا ماشین ظرفشویی شاید کمی دردسرساز باشد، اما در مقابل وحشت ناشی از خرابی یخچال فریزر یا سوختن موتور یخچال هیچند!

خرید یخچال جدید نه تنها برایمان گران تمام می‌شود، بلکه بایدحساب زمان انتخاب خرید تحویل نصب آن راهم درنظر بگیرید.

در کنار این‌ها، هزینه‌‌های اجتناب‌ناپذیر مواد غذایی که طی این مدت فاسد و خراب شده‌اند هم وجود دارد.

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد عمده ترین عوامل خرابی لوازم برقی (مانند سوختن موتور یخچال نویزها، نوسانات و قطع و وصل ناگهانی، کم و زیاد شدن ولتاژ و مشکلات دیگر برق شهر بوده است.

چگونه از وسایل برقی دربرابر نوسان ولتاژ محافظت کنیم؟

ویژگی های یک محافظ برق یخچال فریزر مناسب

 

راه حل جلوگیری از سوختن یخچال چیست؟

آسیب‌های بوجود آمده توسط عوامل ذکر شده عمدتاً در قسمت‌های حساس و گران قیمت دستگاه همچون موتور، کمپرسور و… اتفاق می‌افتد.

به همین منظور برای حفاظت از لوازم برقی بخصوص یخچال حتماً باید از دستگاههای تثبیت کننده ولتاژ استفاده نمود.

تثبیت کننده ولتاژ برق یا همان استابلایزر، دستگاهی است که نوسان ولتاژ را تثبیت کرده و به مصرف کننده منتقل می‌کند.

همچنین لازم به ذکر است، فروشندگان و تولید کنندگان این گونه لوازم در قبال اشکالات به وجود آمده به دلیل نوسانات برق در دستگاه‌های فاقد استابلایزر هیچ گونه گارانتی و ضمانتی ارائه نمی‌نمایند.

درضمن هزینه ناشی از خسارات احتمالی و عملکرد نامطلوب دستگاه دراکثر مواقع به مراتب بیش از هزینه پیشگیری است.

پیشنهاد دیجی خرید برای محافظ یخچال و فریزر

محافظ یخچال و فریزر ساکو 2 خانه ارتدار آنالوگ ساکو

محافظ 4 خانه آنالوگ ارتدار یخچال فریزر کلید دار ساکو

 

چندین دلیل بالقوه نیز می‌تواند منجر به داغ‌شدن کمپرسور یخچال شود.

در ابتدا، وقتی کمپرسور یخچال شما داغ است و مطمئن نیستید که چرا این اتفاق افتاده است، پیشنهاد می‌کنیم از یک متخصص فنی کمک بگیرید. بااین‌حال، تعویض کمپرسور به دانش فنی بسیار کمی نیاز دارد. بنابراین قبل از تعویض آن باید مطمئن شوید که عامل داغ‌شدن کمپرسور است نه قطعه دیگری.

عیب‌یابی کویل‌های کندانسور
برخی از عوامل خارجی می‌توانند باعث داغ‌شدن کمپرسور یخچال شوند. این عوامل احتمال دارد کویل‌های کندانسور شما باشند که یخچال را گرم می‌کنند. اگر یخچال یا فریزر شما در مکانی کثیف نگهداری می‌شود، گردوغبار به‌مرورزمان در عملکرد صحیح دستگاه شما اختلال ایجاد می‌کند. این گردوغبار و کثیفی می‌تواند سیم‌پیچ کندانسور را بپوشاند و از گردش هوا جلوگیری کند و باعث داغ‌شدن کمپرسور شود. شما باید گردوغبار را با جاروبرقی پاک کنید، اما باید این‌کار را بادقت انجام دهید تا از آسیب دائمی جلوگیری به‌عمل آورید.

عیب‌یابی موتور فن کندانسور
گاهی اوقات برخی از سیگنال‌ها نشان می‌دهد که موتور فن کندانسور شما دلیل داغ‌بودن کمپرسور یخچال است. وقتی فن به‌طور معمول کار می‌کند صدای قابل تشخیصی دارد. اگر صدایی نمی‌شنوید، به‌احتمال زیاد مشکلی در فن دستگاه شما وجود دارد. قبل از ادامه کار، یخچال خود را از برق بکشید. قدم بعدی، دورکردن یخچال از دیوار و نگاه‌کردن به فن بعد از قطع برق به صورت ایمن خواهد بود.

جهت مشاوره رایگان دیجی‌خرید با شماره تلفن‌های ۰۲۱۸۸۳۰۱۰۲۵ یا ۰۹۳۷۳۱۷۸۹۸۲  تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، از سرویس reCAPTCHA Google حریم خصوصی و شرایط استفاده استفاده کنید.

با این شرایط موافق هستید.