چکار کنیم موتور ماشین لباسشویی ما سالم بماند؟

ماشین لباسشویی، مانند سایر فن‌ آوری‌ های دیگر، یکی از لوازم خانگی است که با شستن لباس‌‌های کثیف زندگی ما را آسان‌تر می‌کند. اما برای اینکه عمر مفید طولانی‌ تر و عملکرد بهتری داشته باشد، ما هم باید مراقبت‌‌های لازم را از آن ها انجام دهیم. موتور، واحد مرکزی ماشین لباسشویی است که کل دستگاه را به کار می‌‌اندازد. بدون موتور هیچ چیز کار نمی‌کند. اگر ماشین لباسشویی‌‌تان کار نمی‌کند، به احتمال خیلی زیاد مشکل به خود موتور ماشین لباسشویی بر می‌‌گردد. دلیلش هم این است که موتور، برق لازم برای کار کردن اجزای داخلی ماشین لباسشویی، مثل آژیتاتور، گیربکس و پمپ و کلاچ را فراهم می‌‌‌کند.

اگر موتور خراب شود، بقیه اجزا هم از کار می‌افتند.

بیشتر بخوانید؛ چگونه از وسایل برقی دربرابر نوسان ولتاژ محافظت کنیم؟

5 نکته ضروری برای نگهداری ماشین لباسشویی:

درزگیرها را بشویید: همه سازندگان توصیه می‌کنند که پس از هر بار شستشو، کف درزگیر را پاک سازید تا آب اضافی آن گرفته شود و درب را باز بگذارید تا درزگیر و درب خشک شود.

کشوی مواد شوینده را تمیز کنید: شما باید به‌طور منظم کشوی مواد شوینده خود را بردارید و بشویید تا از تجمع مواد شوینده جلوگیری به‌عمل آورید.

هرچند وقت یکبار برای روشن‌کردن ماشین خالی اقدامات لازم را انجام دهید: اجرای یک شستشوی داغ خالی (به طور ایده‌آل 70+ درجه) یک‌بار در ماه می‌تواند مفید باشد.

پمپ تخلیه را بررسی کنید: سازندگان توصیه دارند که به‌طور مرتب این پمپ را تمیز کنید تا از مسدودشدن آن جلوگیری به‌عمل آورید. یکی از بهترین اقدامات پیشگیرانه نگهداری که کاربر می‌تواند انجام دهد این است که تمام جیب لباس‌ها را قبل از شستشو بررسی کند، زیرا مواردی مانند سکه‌ها و گیره‌های مو احتمال دارد در پمپ تخلیه گیر کنند.

فیلترهای ورودی و پرز را تمیز یا تعویض کنید: فیلترهای ورودی، ورود موادمعدنی و زباله‌های منبع آب به ماشین لباسشویی را متوقف می‌سازند. تمیزکردن فیلترهای ورودی می‌تواند سخت باشد؛ زیرا برای دسترسی به پنل پشتی باید ماشین لباسشویی را از محل نصب آن بیرون بکشید.

حفاظت از موتور ماشین لباسشویی با استابلایزر

یکی از وسایل خانگیِ بسیار پر استفاده و حساس در برابر نوسانات شدید برق ماشین لباسشویی و ظرفشویی است.

پس لازم است جهت سالم نگه داشتن موتور ماشین لباسشویی و ظرفشویی از تثبیت کننده ها استفاده کنیم.

تثبیت کننده یاStabilizer دستگاهی است که از آن بمنظور حفاظت از لوازم برقی درمقابل نوسانات برق شهر استفاده می‌گردد.

این دستگاه در زمان افت ولتاژ یا افزایش ولتاژ برق شهر از میزان 220 ولت ولتاژ برق را اصلاح نموده و آن را به محدوده 220 ولت بر می‌گرداند و از دستگاه‌های برقی بدون قطع برق محافظت می‌نماید.

در صورت خارج شدن ولتاژ برق شهر از محدوده حداقل و حداکثر ولتاژ استابلایزر برق خروجی دستگاه قطع می‌گردد.

به عبارت دیگر ترانس‌‌های اتوماتیک با جبران افت ولتاژ، ضمن کاهش جریان مصرفی لوازم برقی، سبب طولانی شدن عمر مفید، افزایش بازده و بهبود کارآیی آنها می‌‌شوند.

همچنین جهت مشاوره رایگان دیجی‌ خرید با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۳۰۱۰۲۵ یا ۰۹۳۷۳۱۷۸۹۸۲  تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، از سرویس reCAPTCHA Google حریم خصوصی و شرایط استفاده استفاده کنید.

با این شرایط موافق هستید.