ترانس ایزوله چیست؟

ترانس ایزوله چیست و چه کاربردهایی دارد؟

شاید تابه‌حال با کلمه ایزوله مواجه شده باشید، اما ترانس ایزوله چیست و چه کاربردی دارد؟ این سوالی است که ممکن است پاسخ آن‌را ندانید. پس در ادامه همراه ما باشید. یکی از روش‌های کاهش خطر برق گرفتگی خصوصا در خانه‌ها استفاده از سیستم حفاظت با ترانس ایزوله می‌باشد. ترانس ایزوله به ترانسفورماتوری گفته می‌شود که ولتاژخروجی آن با ولتاژ ورودی آن برابر باشد.

وظيفه ترانس ايزوله

این ترانس در مدار نقش حفاظت کننده اشخاص در مقابل برق گرفتگی را ایفا می‌کند، زیرا این ترانسفورماتورها شبکه را از زمین جدا می‌کنند و در نتیجه تماس با سیم برق باعث برق گرفتگی نمی‌شود.

بیشتر بخوانید؛ ارت چیست ؟

ويژگي ها و نحوه كار ترانس ايزوله

اين دستگاه به دلیل وجود امپدانس کم ، انتقال توان در محدوده طراحی شده را به خوبی انجام می‌دهد. همین طور نیز به دلیل عایق بندی مناسب و عدم وجود ارتباط الکترونیکی بین اولیه و ثانویه از عبور ولتاژ DC به طور کامل جلوگیری می‌کند. طراحی این ترانس در محدوده فرکانس ۵۰Hz باعث ایجاد امپدانس بالا برای فرکانس‌های زیاد و نویزهای ناشی از دستگاه‌ها به صورت دو طرفه می‌شود. همچنین به اشباع رفتن هسته ترانس، مانع از عبور فرکانس‌های بالا ناشی از صاعقه یا هر عامل دیگری خواهد شد. در مکان‌هایی که نویزهای شدید در شبکه وجود دارد می توان از نوع SINGLE SHIELD و SHIELD DOUBLE این ترانسفورماتور استفاده کرد. ایزولاسیون با سطح بسیار بالا و اتصال زمین بسیار مطمئن از مهم‌ترین ویژگی‌های ترانس ایزوله است. برخی دیگر ویژگی‌های ترانس ایزوله عبارت است از:

  • عدم تداخل فرکانس‌های رادیویی و نویز بسیار پایین
  • پالایش تداخل‌های ناشی از بارهای غیر خطی
  • بهبود دهی قدرت کلی سیستم
  • طراحی جهت مصارف خاص

به نظر شما ترانس ایزوله در چه مکان‌هایی کاربرد دارد؟

در صورت نیاز به مشاوره رایگان دیجی خرید با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۳۰۱۰۲۵ یا ۰۹۳۷۳۱۷۸۹۸۲ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، از سرویس reCAPTCHA Google حریم خصوصی و شرایط استفاده استفاده کنید.

با این شرایط موافق هستید.