بهترین برند استابلایزر و ضرورت خرید آن

مقدمه ای بر بهترین برند استابلایزر

فرقی نمی کند که دستگاه برقی شما خانگی یا صنعتی است. استفاده از استابلایزر به عنوان تثبیت کننده ولتاژ، راهی معقول برای جلوگیری از آسیب های احتمالی ناشی از نوسان برق است. وجود برندهای مختلف این نوع ترانس، خریداران را با سردرگمی مواجه می کند. به همین خاطر در این مقاله کوشیده ایم شما را با آنچه هنگام خرید استابلایزر باید مدنظر قرار دهید و نقاط ضعف و قوت برندهای معروف آن آشنا کنیم تا بهترین برند استابلایزر مناسب خود را تهیه کنید. پس با ما همراه باشید. در صورتی که در مورد استابلایزر اطلاعی ندارید به مقاله ی استابلایزر چیست مراجعه کنید.

بهترین برند استابلایزر

بهترین برند استابلایزر

ضرورت خرید استابلایزر

تهیه کردن استابلایزر در مکان هایی که در معرض نوسان برق هستند، یک ضرورت محسوب می شود، چرا که نوسان برق می تواند به کلی وسیله برقی را بسوزاند و حتی موجب آتش سوزی شود. در نظر گرفتن این مساله که شرکت های فروشنده لوازم برقی، خرابی ناشی از نوسان برق را مشمول گارانتی نمی دانند ضرورت خرید استابلایزر را دوچندان می کند. خوب است بدانیم که استابلایزر برای مکان هایی که در معرض رعد و برق هستند نیز یک وسیله کارآمد است.

بهترین برند استابلایزر

ضرورت خرید استابلایزر

 

آنچه هنگام خرید استابلایزر باید به آن توجه کرد

برای بهتر تشخیص دادن بهترین برند استابلایزر مناسب شما، باید به موارد زیر توجه کنیم:

داشتن گارانتی برای هر وسیله ای یک مزیت محسوب می شود که استابلایزر نیز از این نکته مستثنی نیست خصوصا زمانی که سخن از بهترین برند استابلایزر است.

البته داشتن گارانتی تمام ماجرا نیست. باید هنگام خرید استابلایزر توجه کنیم که قرار است این دستگاه را به کدام یک از وسایل برقی خود متصل کنیم، چرا که میزان تحمل (تلرانس) وسیله برقی شما باید متناسب با مشخصات فنی استابلایزر باشد، برای مثال یک استابلایزر پنج کیلوواتی با جریان خروجی بیست آمپر می تواند متناسب با لوازمی مانند تلویزیون و یخچال باشد و مدل هشت کیلوواتی با خروجی 32 آمپر متناسب با کولرهای گازی است.

هنگام خرید دقت داشته باشید که برخی از استابلایزرها ویژه وسایل برقی منازل مانند تلویزیون و کولر هستند و برخی کاربردهای صنعتی دارند، برخی تک فاز و برخی سه فاز هستند.

فاکتورهای دیگری که باید لحاظ شوند عبارتند از: قیمت، طول عمر، میزان راندمان و دقت

بهترین برند استابلایزر ایرانی

استابلایزر نیز مانند هر وسیله برقی دیگر در انواع برندهای مختلف در بازار وجود دارد که برخی از بهتری برندهای ایران آن عبارتند از: سارا، فاراتل، فاران، پرنیک، پرسو و ساکو است که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

استابلایزر سارا

یکی از برندهای نام آشنا برای بسیاری از ایرانیان استابلایزر سارا است. این نوع تثبیت کننده رله ای دارای 3 سال گارانتی طلایی گروه صنعتی سارا و 10 سال خدمات پس از فروش است. برند سارا در انواع مدل ها هم در واحدهای مسکونی کوچک و متوسط قابل استفاده است و هم در واحدهای مسکونی بزرگ و پرمصرف. برای مثال استابلایزر سارا مدل 8000 وات مناسب واحدهای مسکونی پرمصرف بوده و قابل نصب زیر کنتور برق است و کلیه وسایل برقی منزل را در برابر نوسان های برق شهری محافظت می کند.

بهترین برند استابلایزر ایرانی

بهترین برند استابلایزر – استابلایزر سارا ( عکس فوق مربوط به استابلایزر سارا 12000 ولت آمپر می باشد)

استابلایزر فاراتل

استابلایزر فاراتل در زمره بهترین برندهای استابلایزر محسوب می شود. این نوع استابلایزر رله ای در دو نوع تک فاز و سه فاز در بازار موجود هستند. برای مثال استابلایزر فاراتل مدل Farapower253 مناسب دستگاه های سه فاز است که علاوه بر کنترل ولتاژ، دستگاه شما را در برابر نویزها و اختلالات برقی نیز حفظ می کند و مجهز به سیستم هشدار و مدار تاخیر بوده و سه پریز ارت دار خروجی دارد.

رله ای بودن این استابلایزر موجب سرعت بالای سوئیچ این دستگاه و ارزان بودن تعمیر آن است.

بهترین برند استابلایزر - فاراتل

بهترین برند استابلایزر – استابلایزر فاراتل( تصویر فوق متعلق به ﺗﺮاﻧﺲ اتوماتیک AVR40E فاراتل می باشد)

استابلایزر فاران

یکی از انواع استابلایزرهای رله ای ساخت ایران استابلایزر فاران است. این نوع تثبیت کننده ولتاژ، مجهز به صفحه نمایش دیجیتال، تنظیم کننده خودکار ولتاژ، کنترل میکروپروسسوری، ترانسفورماتور داخلی، فیلتر محافظ در برابر نویزها و اختلالات برق شهری و تاخیر زمان قابل تنظیم بوده که محدوده ولتاژ در آن بین 140 تا 260 ولت است. این نوع استابلایزر قابل استفاده برای لوازم خانگی، مراکز تجاری، اداری و تجهیزات پزشکی است.

 

بهترین برند استابلایزر - فاران

بهترین برند استابلایزر – استابلایزر فاران

بیشتر بخوانید؛ کاربرد ترانس های رله ای

استابلایزر پرنیک

استابلایزرهای پرنیک ساخت شرکت ریزپردازان مدار سبز هستند. این نوع تثبیت کننده در دو نوع تکفاز و سه فاز در مدل های متنوع در بازار موجودند. برای مثال مدل Eco 1000Full آن مناسب کامپیوتر و لوازم صوتی و تصویری و دارای 3 خروجی است. این دستگاه دارای صفحه نمایش دیجیتال، کنترل میکروپروسسوری و سه پله افزایش و یک پله کاهش ولتاژ بوده و میزان حساسیت آن در برابر شرایط برق و بار ورودی قابل تنظیم است.

استابلایزر پرنیک

بهترین برند استابلایزر – استابلایزر پرنیک( تصویر فوق متعلق به ترانس اتوماتیک پرنیک 2000 ولت آمپر می باشد)

راهنمای خرید استابلایزر ترانس سه فاز

استابلایزر پرسو

از دیگر برندهای استابلایزر، تثبیت کننده پرسو ساخت شرکت صنایع پرسو الکترونیک است. استابلایزرهای پرسو دارای سیستم رله ای و سیم پیچ کاملا مسی بوده و ولتاژ خروجی را بدون نوسان تحویل می دهد. این نوع استابلایزر در مدل های مختلفی در بازار وجود دارد. برای مثال مدل 3000 ولت آمپر پرسو قابل استفاده برای ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، مایکروویو و کولرهای گازی 12000 است.

استابلایزر پرسو

بهترین برند استابلایزر – استابلایزر پرسو ( تصویر فوق متعلق به استابلایزر 3000 ولت آمپر پرسو می باشد)

استابلایزر ساکو

استابلایزرهای ساکو ساخت شرکت ژرفانور پویا و دارای نشان استاندارد ملی هستند. این نوع تثبیت کننده که یکسال گارانتی دارد قابل استفاده در واحدهای مسکونی کوچک، بزرگ و پرمصرف است. برای مثال مدل 10000 این برند متناسب با توان خروجی قابل استفاده در آپارتمان های کوچک و بزرگ بوده و لوازم برقی را در برابر نواسانات برق شهری و نیز صاعقه محافظت می کند. این مدل مجهز به سیستم محافظ در برابر بالا رفتن دمای داخل دستگاه بوده و با داشتن قابلیت اتصال با تاخیر، باعث محافظت از آن دسته از لوازم برقی می شود که نیاز به یک فاصله زمانی تا اتصال مجدد برق دارند. فیلتر ورودی این دستگاه موجب از بین بردن نویزهای دارای طول موج زیاد می شود.

استابلایزر ساکو

بهترین برند استابلایزر – استابلایزر ساکو ( تصویر فوق متعلق به ترانس اتوماتیک 8000 ولت آمپر-ساکو می باشد)

بهترین برند استابلایزر خارجی

از جمله بهترین برندهای استابلایزر خارجی می توان برندهای دلتا، امگا، توبیشی، یاسکاوا، شیماتسو، وی گارد و میکروتک را نام برد.

استابلایزر دلتا

دلتا (Delta) یکی از برندهای معروف استابلایزر سروو موتوری به حساب می آید که می توان آن را در زمره بهترین برند استابلایزر نام برد.

این نوع تثبیت کننده ولتاژ که دارنده استاندارد CE و ISO9001 است، مجهز به صفحه نمایش بوده که می توانید همزمان مقدار ولتاژ ورودی و خروجی را مشاهده کنید و هسته آن کاملا مسی است و در دو نوع تک فاز و سه فاز در بازار وجود دارد که در مدل تک فاز، مقدار 220 ولت ثابت و در مدل سه فاز آن، مقدار 380 ولت ثابت به شما خروجی می دهد. میزان توان مدل تک فاز استابلایزر دلتا بین 500 تا 20 هزار کیلووات و در مدل سه فاز آن بین 3000 تا 50000 کیلووات است. این نوع استابلایزر مجهز به سیستم هشدار است.

از دیگر مزایای این استابلایزر می توان به طول عمر و دقت بالا به جهت سروو موتوری بودن آن اشاره کرد. البته هزینه بر بودن تعمیر آن و سرعت سوئیچ پایین تر در مقایسه با انواع رله ای از معایب این استابلایزر به حساب می آید.

استابلایزرهای دلتا  دارای 2 سال ضمانت و 10 سال خدمات تعمیر هر یک از قطعات است.

استابلایزر دلتا

بهترین برند استابلایزر – استابلایزر دلتا

استابلایزر یاسکاوا

استابلایزر یاسکاوا (Yaskawa) یکی از انواع استابلایزر صنعتی سروو موتوری است. این نوع تثبیت کننده دارای توان بالا بوده و به شما 380 ولت بدون تغییر خروجی می دهد. نوع استوانه ای آن دارای سیم پیچ تماما مس است. وجود درصد بالای مس در سیم پیچی این دستگاه موجب بازدهی صددرصدی آن شده است. این دستگاه مناسب مکان های با تغییر ولتاژ ناگهانی بوده و ضریب خطای کمی دارد. استابلایزرهای یاسکاوا مجهز به سیستم کنترل افت ولتاژ، افزایش ولتاژ و بار بیش از حد هستند.

استابلایزر وی گارد

وی گارد (V-Guard) یکی دیگر از بهترین برندهای استابلایزر است. استابلایزر وی گارد به طور هوشمند ولتاژ خروجی را تصحیح می کند و دارای نمایشگر دیجیتال است که در برخی از مدل های آن صفحه دیجیتال هم ولتاژ ورودی را نشان می دهد و هم ولتاژ خروجی را. این دستگاه دارای سیستم هوشمند تاخیر زمانی بوده و در برابر ولتاژ کم یا زیاد با قطع کردن جریان وسیله برقی شما را محافظت می کند. البته برخی از مدل های آن صرفا در ولتاژ بالا (نه پایین) جریان را قطع می کنند.

برخی از انواع استابلایزر وی گارد دارای محافظ بار بیش از حد حرارتی هستند که می تواند امنیت لوازم برقی شما مانند کولر گازی را بالا ببرد. برخی مدل ها مانند VGMW 800 PLUS دارای تاخیر اولیه در اتصال هستند. استابلایزر وی گارد دستگاه شما را در برابر خط نویز و نیز ولتاژ گذرا و نوک تیز محافظت می کند.

از نقاط ضعف این استابلایزر می توان به نداشتن سیم پیچ مسی اشاره کرد.

ستابلایزر وی گارد

بهترین برند استابلایزر – استابلایزر وی گارد

استابلایزر امگا

از دیگر برندهای معروف استابلایزر امگا است. تثبیت کننده ولتاژ مدل امگا که ساخت کشور کره جنوبی است دارای دو نوع تکفاز و سه فاز بوده و مناسب مصارف خانگی و صنعتی است. مدل های این برند استابلایزر تنوع زیادی دارند. برای مثال مدل 4KVA مناسب کولر گازی و خروجی آن بین 180 تا 265 ولت است. زمان تاخیر اولیه این دستگاه 2 تا 3 دقیقه بوده و ولتاژ بیش از حد زیاد یا کم را قطع می کند.

استابلایزر امگا

بهترین برند استابلایزر – استابلایزر امگا

استابلایزر ایرانی یا خارجی؟ کدام بهتر است؟

کلام آخر

اگر تا انتها مقاله را دنبال کرده باشید، لابد با نکات فنی لازم هنگام خرید استابلایزر آشنا شده اید. کافی است که با در نظر داشتن این ملاک ها و توجه به نقاط ضعف و قوت استابلایزرها، بهترین برند استابلایزر مناسب خود را از لحاظ محل بکارگیری و تناسب قیمت از سایت دیجی خرید تهیه کنید.

جهت مشاوره و خرید استابلایزر با فروشگاه دیجی خرید تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، از سرویس reCAPTCHA Google حریم خصوصی و شرایط استفاده استفاده کنید.

با این شرایط موافق هستید.