برای کولرگازی چه استابلایزری بخریم؟

نكاتی كه هنگام خريد محافظ برق کولرگازی بايد رعايت كرد

یکی از مهم‌‌ترین بخش‌های هر کولرگازی، موتور آن است که حساسیت بالایی به نوسانات ولتاژ و خصوصا ولتاژ‌ پایین دارد. به همین منظور بایستی همواره به ولتاژ ورودی کولرهای گازی حساس بود تا از صرف هزینه‌های بالا به منظور تعمیر آن جلوگیری و از طرفی به افزایش طول عمر آن کمک کرد، استفاده از محافظ برق کولرگازی می‌تواند یک راه حل مناسب باشد.

همانطور که می‌دانید کولرگازی و اسپیلت از جمله وسایل برقی پرمصرف خانگی هستند، که با افت ولتاژ برق عملکرد آن‌ها دچار نقصان می‌شود. همچنین استارت اولیه این دستگاه‌ها(به جز مدل‌های اینورتر) بعضا 3 تا 7 برابر توان نامی دستگاه جریان می‌کشد. این جریان کشیدن بالا باعث افت ولتاژ و آسیب به سایر دستگاه‌های الکترونیکی می‌شود.

نكاتی كه هنگام خريد استابلايزر برق كولرگازی بايد رعايت كرد

یکی از راه‌های کاهش آسیب به این دستگاه‌های کولرگازی و اسپیلت استفاده از دستگاه استابلایزر یا ترانس اتوماتیک است. اما سوالی که مطرح می‌شود اینست که برای کولرگازی چه استابلایزری با چه ویژگی‌هایی بخریم؟ برای پاسخ به این سوال باید بدانیم توان مصرفی دستگاه ما چند آمپر است یا حداقل بدانیم واحد اندازه گیری انرژی گرمایی(BTU) آن چقدر است؟

به میزان مصرف کولر گازی توجه کنید

مهم‌ترین نکته قبل از خرید محافظ برق کولرگازی توجه‌به میزان مصرف دستگاه است. به‌عنوان مثال، اگر توان مصرفی کولر گازی 18 تا 24هزار بی‌تی‌یو باشد، باید از دستگاه استابلایزر یا ترانس 6هزار ولت آمپر یا 25 آمپر جهت محافظت از آن استفاده شود.

برای کولرهای گازی کمتر از 18 هزار نیز بهتر است از استابلایزر 6000 استفاده شود اما اگر به دلایلی همچون محدودیت بودجه و فضای کافی مواجه باشیم ممکن است دستگاه‌هایی با توان کمتر همچون 3000 یا 5000 ولت آمپر نیز بسته به شرایط توسط کارشناس پیشنهاد گردد.

برای کولرگازی چه استابلایزری بخریم؟

همچنین برای کولرهای گازی 24 هزار به بالا تا 36 هزار بی‌تی‌یو دستگاه‌‌های 8000 ولت آمپر پیشنهاد می‌گردد و برای کولرهای گازی بالای 36000 استابلایزرهای 10 یا 12 کاوا به بالا پیشنهاد می‌گردد.

به این نکته توجه داشته باشید که این پیشنهادها فقط برای استفاده کولرگازی بصورت منفرد پیشنهاد می‌گردد و در صورتیکه نیاز دارید از کولرگازی همزمان با سایر وسایل استفاده نمایید باید حتما با مشاوران و کارشناسان ما ارتباط بگیرید تا در انتخاب خود دچار مشکل نشوید.

البته در این مورد هم باید به نکات مهمی توجه کرد که رعایت اصل همزمانی یکی از آنها است. رعایت اصل همزمانی به معنی آن است که نباید هرگز از یک استابلایزر برای دو وسیله مصرف به‌صورت همزمان استفاده کرد. مگر اینکه آن ترانس برای این‌کار توان لازم را داشته باشد.

نوع استابلایزر و ترانس را متناسب با کولر استفاده کنید

معمولا استابلایزر یا ترانس را می‌توان از نظر ویژگی‌های تکنیکی و فنی به سه دسته تقسیم کرد که شامل استابلایزر رله‌ای، استابلایزر سروو موتوری و استابلایزر استاتیک یا سوئیچینگ هستند. هرکدام از این ترانس‌ها ویژگی‌ها و عملکردهای خاص خود را دارند و البته قیمت آنها هم تفاوت‌هایی دارد.

به طور معمول می‌توان هم از استابلایزر رله‌ای و هم استابلایزر سروو موتوری و یا حتی استابلایزر استاتیک به عنوان محافظ برق کولرگازی استفاده کرد.

نکته: میزان مصرف دقیق هر دستگاه الکترونیکی از جمله کولرگازی و اسپیلت برروی آن بصورت برچسب حک شده است.

ردیف BTU جریان مصرفی حدودی(آمپر) توان مصرفی حدودی(وات) توان استابلایزر
(ولت آمپر)
دستگاه‌های پیشنهادی(جهت کسب اطلاعات بیشتر روی محصول مورد نظر کلیک کنید)
1 9000 4 800 1500 استابلایزر 2500 سارا
2 12000 5 1200 2000
3 18000 8 1800 3000 استابلایزر 3500 سارا
4 24000 10 2300 5000 استابلایزر 6000 ساراترانس اتوماتیک 6000 فاراتل
5 30000 14 2700 6000
6 36000 20 4000 8000 استابلایزر 8000 ساراترانس اتوماتیک 8000 فاراتل

 

نکته: با توجه به قیمت نسبتا بالای استابلایزر(ترانس‌ها) قابل استفاده به عنوان محافظ برق کولرگازی، در صورتی‌که با محدودیت بودجه مواجه هستید می‌توانید از محافظ‌های کولرگازی 6500 و یا 12000 سارا استفاده نمایید. 

البته در نظر داشته باشید کارکرد محافظ و استابلایزر با یکدیگر متفاوت هستند که در یک جمله می‌توان گفت محافظ از ورود ولتاژهای پایین به دستگاه جلوگیری می‌کند اما استابلایزر ولتاژ پایین را اصلاح و تثبیت می‌کند و سپس به مصرف کننده منتقل می‌نماید.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان دیجی خرید با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۳۰۱۰۲۵ یا ۰۹۳۷۳۱۷۸۹۸۲ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، از سرویس reCAPTCHA Google حریم خصوصی و شرایط استفاده استفاده کنید.

با این شرایط موافق هستید.