سوالات متداول در خصوص لوازم سلفی

سوالات متداول لوازم سلفی: لطفا در صورتیکه در خصوص لوازم سلفی شامل مونوپاد، بلوتوث شاتر و لنز سوالی دارید در ادامه همراه ما باشید.

س: مونوپاد چیست و چه کاربردی دارد؟

پ: مونوپاد یک پایه، با وزن کم و بسیار کاربردی جهت عکس برداری با تلفن همراه و دوربین دیجیتالی است . مونوپاد برای عکس انداختن از زوایای غیر متعارف نیز بسیار مناسب است. به خصوص برای انداختن عکس سلفی(عکس از خود) و عکس‌های دسته جمعی و گروهی بسیار پرکاربرد است.  

س: مونوپادهای رایج در بازار ایران کدام مدل‌ها هستند؟

پ: از انواع مونوپادهای رایج در بازار، می توان به مدل‌های یان‌تنگ 188 و 189، یان‌تنگ 1288، مونوپاد ساده z07-1، مونوپاد z06-4، مونوپاد z07-5 و مونوپاد پینگ ون اشاره کرد.    

س: ریموت بلوتوث شاتر چیست؟

پ: ریموت بلوتوث شاتر در حقیقت یک کنترل از راه دور است که با استفاده از بلوتوث گوشی شما با آن ارتباط برقرار کرده و بدون نیاز به لمس گوشی می‌توانید از راه دور با آن عکس بگیرید. بیشتر استفاده ریموت بلوتوث شاتر برای کسانی است که می‌خواهند از مونوپاد یا تریپاد(سه پایه) برای عکاسی استفاده کنند.  

س: آیا مونوپادها روی خود بلوتوث شاتر دارند؟

پ: این موضوع بستگی به نوع مونوپاد انتخابی مشتری دارد. برخی دستگاه‌ها دارای بلوتوث شاتر برروی دسته و برخی فاقد آن می‌باشند. البته، فروشگاه اینترنتی دیجی خرید امکان خرید بلوتوث شاتر جداگانه با تخفیف ویژه را برای آن دسته از مونوپادها که دارای بلوتوث شاتر نیستند فراهم کرده است.  

س: تفاوت بین مونوپاد ساده با مونوپاد Z07-5 چیست؟

پ: فرق این دو مونوپاد در دو ویژگی است، اول شاتر(ریموت)نصب شده روی دسته مونوپاد(Z07-5) و دوم، شیاری است که برروی مونوپاد Z07-5 قرار دارد که مانع چرخش سری مونوپاد در شرایط عدم تعادل می‌گردد. در حقیقت مونوپاد ساده شاتر بلوتوث در روی دسته را ندارد.  

س:‌جنس بدنه مونوپادها چیست وآیا ضدآب است یا خیر؟

پ: جنس بدنه مونوپادهای مدل 1288 و 188 از آلومینیوم است. آلومینیوم بکار رفته در ساخت این محصول از نوع ضد زنگ و ضد آب است، پس می‌توانید در سواحل دریا و مکان‌های مرطوب نیز از آن استفاده کنید. اما جنس بدنه مونوپادهای ساده، Z06-4 و Z07-5 از استیل است. استیل بکار رفته در ساخت این محصول نیز از نوع ضد زنگ و ضد آب است.  

س: شاتر روی دسته مونوپاد 1288 امکان جدا شدن از دسته را دارد؟

پ: بله شاتر روی دسته مونوپاد مدل 1288 این امکان را دارد که شاتر براحتی از روی دسته جدا شده و یا وقتی روی دسته قرار دارد عکس زیبای خود را بگیرید. شاتر این مونوپاد بدون باتری خارجی است و از طریق کابل یواس‌بی شارژ می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این شاتر داشتن دکمه‌های زوم و زوم بک می‌باشد.  

س: تفاوت بین مونوپاد Z07-5 با Z06-4 چیست؟

پ: مونوپادمدلz06-4 تفاوت فنی با مدل z07-5دارد. این سری از مونوپاد برای دارندگان گوشی‌هایی که امکان اتصال گوشی با ریموت از طریق بلوتوث را ندارند توصیه می‌گردد. زیرا این مونوپاد از طریق سیم به هدفون گوشی متصل می‌گردد و دیگر نیازی به بلوتوث ندارد. اما مونوپاد مدل z07-5 شاتر روی دسته مونوپاد دارد که برخلاف مدل z06-4 بصورت بلوتوثی عمل می‌کند.  

س: فرق مونوپاد مدل 188 با 1288 چیست؟

پ: تفاوت میان این دو دستگاه فقط ریموت بلوتوث شاتری است که برروی مدل 1288 قرار دارد.  

س: آیا مونوپادها روی موبایل‌های ویندوزی کار می‌کنند؟

پ: برای استفاده از انواع گوشی‌ها تا عرض حداکثر ۸ سانتی‌متر(۵.۵ اینچ) تفاتی میان سیستم عامل گوشی‌ها وجود ندارد. اما برای استفاده از ریموت بلوتوث شاتر حتما بایستی سیستم عامل گوشی اندرویید یا آی‌اواس باشد. البته دارندگان گوشی‌های ویندوزی می‌توانند از موپادهای بدون ریموت استفاده کنند و بجای بلوتوث شاتر از تایمر گوشی خود به عنوان روش جایگزین استفاده کنند.  

س: آیا امکان استفاده تبلت برای مونوپاد وجود دارد؟

پ: مونوپادهای ۱۲۸۸ و ۱۸۸ به لحاظ فنی و ساختاری قابلیت تحمل وزن تبلت را دارد. اما جهت استفاده برای تبلت بایستی گیره مخصوص تبلت برای آن تهیه کرد، زیرا گیره‌های موجود در بسته بندی مونوپادها حداکثر ۸۸ میلیمتر باز می‌شوند.  

س: اگر نسخه سیستم عامل گوشی ما پایینتز از حد مجاز برای وصل شدن با بلوتوث شاتر بود چیکار کنیم؟

پ: در این شرایط بهتر است سیستم عامل گوشی خود را به روز کنید و یا در صورتیکه امکان به روز رسانی وجود ندارد از اپلیکیشن Camera360 استفاده نمایید. البته استفاده از این اپلیکیشن تضمینی برای کارایی نیست اما احتمال کار کردن بلوتوث برروی گوشی شما را افزایش می‌دهد.  

س: آیا دکمه زوم بلوتوث شاترها روی گوشی آی‌فون کار می‌کنند؟

پ: سیستم عامل گوشی‌های اپل مشخصا امکان دسترسی به زوم دوربین را از طریق دستگاه‌های جانبی نمی‌دهند و به همین دلیل دکمه زوم و زوم بک ریموت‌ها برروی گوشی‌های آی‌فون کار نمی‌کند. البته دکمه عکس گرفتن برای گوشی‌های اپل به درستی کار می‌کند.  

س: لنز های موبایلی چیست؟چند نوع دارد؟

پ: برای خاص شدن زاویه عکس‌ها از لنزهای جانبی استفاده می‌کنند. این لنزها انواع مختلفی دارند اما رایج‌ترین آن‌ها لنزهای واید، فیش‌آی، ماکرو و سوپر واید هستند.  

س: کارایی لنزهای موبایل چیست؟

پ: هرکدام از لنزها کارایی خاص خود را دارند. مثلا لنز فیش‌آی برای عکس‌های سلفی و گروهی کاربرد دارد و شکل عکس را بصورت کروی در می‌اورد. لنز واید برای عکس‌برداری از مناظر و آثار باستانی است و در حقیقت زاویه لنز دوربین اصلی را افزایش می‌دهد و لنز ماکرو برای عکسبرداری از اجسام و اشیاء ریز و حشرات استفاده می‌شود.  

س: آیا لنزهای موبایل کیفیت عکس را افزایش می‌دهند؟

پ: استفاده از لنزهای مذکو تاثیر برروی کیفیت دوربین ندارد و تنها باعث خاص شدن زاویه آن می‌گردد.  

س: آیا لنز های موبایل روی انواع گوشی های دوربین دار قرار می‌گیرد؟

پ: لنزهای کلیپسی برروی گوشی‌هایی که دوربین آن‌ها ۳ سانتی‌متر از حاشیه‌ها قرار دارد مناسب است و فقط برای گوشی‌هایی که دوربین آن‌ها در وسط قطرهای گوشی قرار دارند مناسب نیست.  

س: تری‌پاد یا سه‌پایه (پایه ی نگه دارنده) چیست؟

پ: تری‌پاد بسته به نوع و مشخصات خاص آن، در حقیقت سه‌پایه‌ای است که برای استفاده انواع دوربین، گوشی‌های تلفن همراه و مونوپاد استفاده می‌گردد.  

س: آیا امکان گذاشتن انواع مونوپاد روی تریپاد وجود دارد؟

پ: در زیر اکثر مونوپادها جای پیچی قرار دارد که امکان متصل کردن آن به تریپاد را ممکن می‌سازد. البته وزن قابل تحمل هریک از تریپادها بایکدیگر متفاوت است و هنگام خرید بایستی به این نکته توجه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، از سرویس reCAPTCHA Google حریم خصوصی و شرایط استفاده استفاده کنید.

با این شرایط موافق هستید.